Skip to Content

Blog

Kurier / Kierowca

Stanowisko:

Miejsce pracy:

Kurier / Kierowca

Warszawa / Raszyn

Podstawowe obowiązki:

  • doręczanie i odbiór przesyłek w wyznaczonym rejonie
  • prezentowanie usług oraz doradztwo klientom
  • wprowadzanie danych do firmowego systemu informatycznego
  • nadzór nad powierzonym mieniem

Od kandydatów oczekujemy:

  • odpowiedzialności , uczciwości i rzetelności w wykonywaniu obowiązków
  • dobrej znajomości topografii miasta
  • wytrwałości i odporności na stres
  • prawa jazdy kat. B
  • wysokiej kultury osobistej, dyspozycyjności oraz elastyczności
  • aktualnego zaświadczenie o niekaralności
  • doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku będzie dodatkowym atutem

W zamian oferujemy:

  • umowę o pracę na cały etat lub inną formę zatrudnienia wygodną dla Ciebie
  • pracę w młodym, dynamicznym zespole
  • możliwość zdobycia cennego doświadczenia w branży logistycznej i rozwój dotychczasowych umiejętności
  • prywatną opiekę medyczną

Osoby zainteresowane prosimy o przesłanie CV wraz ze zdjęciem na adres PRACA@kurier.rcs.com.pl.

Prosimy o dopisanie następującej klauzuli:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Ustawą o Ochronie Danych Osobowych z dnia 29.08.97 (tj. Dz. U. z 2014 r. poz. 1182, 1662)”.

Uprzejmie informujemy, że skontaktujemy się tylko z wybranymi kandydatami.

Wszystkim Państwu bardzo dziękujemy za poświęcony czas i za przesłanie dokumentów aplikacyjnych.

0 Continue Reading →

Transport drogowy dla firm

Transport drogowy w ostatnich latach rozwija się dynamicznie dla firmy OCS nie tylko na terytorium Polski, ale także innych krajów Unii Europejskiej. Dzieje się to mimo oficjalnej polityki transportowej Unii Europejskiej, która dostrzega, że nadmierny rozwój transportu drogowego wpływa negatywnie na powietrze poprzez nadmierną emisję zanieczyszczeń oraz generuje nadmierny hałas. Mimo takiego podejścia Unii Europejskiej jak do tej pory nie opracowywano alternatywnych rozwiązań, dlatego też transport drogowy dla firm w dalszym ciągu podąża tym samym kierunku. Zwiększeniem liczby przewozu poprzez transport samochodowy, który jak do tej pory jest jednym z najważniejszych dla firm w państwach członkowskich Unii Europejskiej.

 

Transport drogowy dla firm w Polsce

Polska jest członkiem państw Unii Europejskiej i posiada rozwinięty system transportowy, a transport drobnicowy stał się jednym z ważnych działów gospodarki narodowej. Obsługuje on wewnętrzne potrzeby przewozowe firm a także przewozy międzynarodowe. Transport drogowy rozwija się zwłaszcza w kierunkach wschód-zachód oraz północ-południe. W przewozach towarów transportem drogowym w Polsce osiągnął w ostatnich latach około 83% przewozów lądowych, dlatego też firma OCS rozwija swoją sieć dostaw i przewozów drobnicowych. Samochody ciężarowe przewożą w zasadzie wszystkie ładunki, wśród których dominuje obsługa handlu hurtowego. Coraz większym powodzeniem w transporcie drogowym dla firm cieszy się transport specjalistyczny. Transport specjalistyczny obejmuje przesyłki w kontrolowanej temperaturze lub w stanie głębokiego zamrożenia.

Transport specjalistyczny dla firm

W towarowym transporcie drogowym w Polsce, 95% przewozów realizują firmy prywatne, które muszą spełniać coraz większe wymagania stawiane przez firmy. Wymagania dotyczące przewoźników wzrastają wraz z zapotrzebowaniem przez firmy na produkty, które wymagają kontrolowanej temperatury przewozu oraz szybkości dostaw. Priorytetem w transporcie specjalistycznym dla firm jest transport dedykowany, czyli taki, dzięki którym w dowolnej chwili firma może zamówić transport z punku „A” do punku „B” jednym dedykowanym samochodem z odbiorem własnym. Zlecenia transportu dedykowanego obejmują również transport z między/przeładunkiem, który jest wykonywany przez jednego przewoźnika w jednym zleceniu. Powierzenie transportu specjalistycznego firmom zewnętrznym ułatwia pracę firmom, które nie posiadają swojej floty transportowej. Firma OCS realizuje transport specjalistyczny w zakresie temperatur taki jak:

  • do – 85°C w stanie głębokiego zamrożenia
  • -15 °C – 0 °C
  • +2 °C  +8 °C
  • +15 °C  + 25 °C

Transport specjalistyczny realizowany jest zarówno dla firm farmaceutycznych jak i spożywczych. 70% transportu specjalistycznego realizowana przez OCS jest dla firm farmaceutycznych w kontrolowanej temperaturze. Pozostała część transportu stanowi transport żywności dla przemysłu spożywczego oraz produktów chemicznych dla fabryk. Z branży chemicznej otrzymujemy również specjalistyczne zlecenia, którym musimy sprostać, ponieważ „wyzwania” wpisane są w branże kurierską. Niejednokrotnie organizujemy transport z godziny na godzinę, kiedy wcześniej zamówiony przewoźnik dla danej firmy z jakiś powodów nie mógł sprostać zadaniu. oapkowania dla transportu specjalistycznegoPodejmujemy wyzwaniom (bo tak należy to ująć) w przesyłkach międzynarodowych. Dzięki współpracy z międzynarodowym przewoźnikiem nawet najbardziej wymagający towar jesteśmy w stanie dowieść do wyznaczonego miejsca.

Za pośrednictwem usługi „Transport Dedykowany” firma OCS przewozi szczepionki, leki lub materiał biologiczny do przeszczepów. Z serwisu dedykowanego, przeznaczonego dla przesyłek szczególnie wrażliwych na zmianę temperatury, korzysta branża medyczna zarówno w kraju jak i za granicą. Dzięki zastosowaniu specjalistycznych opakowań oraz urządzeń do pomiaru temperatury przewożone substancje przez firmę OCS nie zmieniają składu chemicznego podczas długotrwałego transportu. Nie zmieniają swoich właściwości, co jest bardzo ważne w przypadku organów do przeszczepu.

 

18 Continue Reading →

Transport OCS w Światowe dni Młodzieży

Światowe dni młodzieży to wielkie wydarzenie dla nas wszystkich, rodaków. Firma OCS posiadając swój odział w Krakowie musi się dostosować do pewnych zasad poruszania się w trakcie Światowych dni młodzieży, dlatego warto zapoznać się z oficjalną notatką firmy OCS, która jest dedykowana dla mieszkańców Krakowa i okolicy.

Usługi kurierskie w trakcie Światowych dni Młodzieży

logo OCSW związku ze Światowymi Dniami Młodzieży, odbywającymi się w Krakowie w dniach od 25.07.2016 do 31.07.2016 informujemy, że OCS Polska podejmuje działania mające na celu zmniejszenie ewentualnych zewnętrznych trudności w realizowaniu usług kurierskich na terenie miasta Krakowa i okolicy.

Jednocześnie informujemy, że w celu uelastycznienia procesu odbiorów oraz doręczeń krakowski oddział naszej firmy otrzyma w tym czasie dodatkowe wsparcie operacyjne. Mamy nadzieję, że dodatkowe wsparcie operacyjne usprawni usługi kurierskie w Krakowie.

Usługi kurierskie krakówRównocześnie, w związku z oczekiwanymi utrudnieniami w ruchu drogowym oraz wydłużonymi procedurami kontroli bezpieczeństwa w ruchu lotniczym zwracamy się do Państwa z prośbą o składanie zamówień w miarę możliwości najpóźniej na jeden dzień roboczy przed planowanym odbiorem do godz. 15:00 oraz o podanie możliwie najdłuższego przedziału czasowego na odbiór lub dostawę przesyłek kurierskich w Krakowie.

Ponadto, informujemy o możliwości odbioru i doręczenia przesyłek w godzinach nocnych oraz w innych niestandardowych przedziałach czasu w trakcie Światowych Dni Młodzieży.

Z góry dziękujemy za wyrozumiałość.

W razie pytań prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta pod numerem telefonu +48 22 644 20 70 lub pocztą elektroniczną przez adres OCS@kurier.rcs.com.pl

Strefy z ograniczeniami w ruchu pojazdów w Krakowie

identyfikatorPodczas Światowych Dni Młodzieży w Krakowie wprowadzone zostaną obszary z ograniczeniami w ruchu drogowym pojazdów. Do stref z ograniczeniami w ruchu drogowego będą mogły wjeżdżać tylko pojazdy określonej grupy użytkowników. Aby można było się poruszać po strefach o ograniczonym ruchu należy posiadać odpowiedni identyfikator, który można pobrać bezpośrednio na ZIKiT bez konieczności wizyty w urzędzie miasta. Informacje oraz instrukcja znajduje się na samym dole.

Światowe dni Młodzieży

Na Światowe Dni Młodzieży składają się spotkania młodzieży z Ojcem Świętym, zwane Wydarzeniami Centralnymi, oraz towarzyszące im wydarzenia o charakterze duchowym i kulturalnym, takie jak:

– Liturgie

– Katechezy

– Spotkania ze znanymi wspólnotami i ruchami religijnymi działającymi na całym świecie

– Koncerty i przedstawienia.

Światowe Dni Młodzieży w Krakowie oficjalnie rozpoczną się Ceremonią Otwarcia, której punktem kulminacyjnym będzie Msza Święta pod przewodnictwem Stanisława Dziwisza, który był wieloletnim osobistym sekretarzem św. Jana Pawła II. Msza święta rozpocznie się o godz. 17.30, na krakowskich Błoniach.

17 Continue Reading →

Transport leków w temperaturze kontrolowanej

transport leków samochodami typu izoterma

Transport leków zarówno z hurtowni do apteki lub realizowanie transportu międzynarodowego leków jest zadaniem trudnym i realizowanym przez osobny dział farmaceutyczny. Zapewnienie odpowiednich warunków podczas transportu leków jest dla firmy OCS zadaniem priorytetowym.

Transport leków w temperaturze kontrolowanej realizowany jest w opakowaniach lub przy pomocy odpowiednich samochodów, które posiadają agregat chłodzący oraz ogrzewanie postojowe, które zimową porą jest nieodzowne. Kontrolowana temperatura leków musi być stale monitorowana, dlatego przestrzeń ładowni samochodu lub w przypadku transportu w opakowaniach jest zaopatrzona w system monitorujący temperaturę. Każde opakowanie do transportu leków posiada również rejestrator temperatury, aby stale kontrolować jej zakres. Firma OCS od lat realizuje transport leków, dlatego wiemy jak to robić. Korzystając z samochodów typu izoterma lub chłodnia w zależności od warunków, jakie występują w danym momencie można być pewnym, że leki zostaną dostarczone na czas w kontrolowanej temperaturze. System monitoringu, jaki posiadamy zapewnia wydruk zakresu temperatur, dlatego można sprawdzić jak przebiegał transport od załadunku do dostawy leków na miejsce.

Temperatura transportu leków wynika ze specyfiki danego produktu leczniczego. Najczęściej są to przedziały temperatur:

  • 15°C – 25°C
  • 8°C – 15°C
  • 2°C – 8°C.

Maksymalna wilgotność powietrza 70%

Transport leków w temperaturze 2°C8°C

Transport leków w temperaturze 2°C - 8°CTransport leków w temperaturze 2°C – 8°C jest niezwykle ważny nie tylko dla samych produktów leczniczych, ale również dla zdrowia pacjentów. Niektóre produkty lecznicze, preparaty są wrażliwe na zmiany temperatury, zbyt niski lub wysoki zakres, który może wpływać na utratę właściwości leczniczych leków. Odpowiednio transportowane leki zachowują swoje walory lecznicze, co jest szczególnie istotne dla szczepionek, które są w stanie płynnym i zawierają materiał biologiczny. Obecnie coraz większy nacisk kładzie się na profesjonalne przewożenie produktów leczniczych, które dają możliwość udokumentowania zachowania odpowiednich warunków podczas całego transportu zarówno drogowego jak i lotniczego. Utrzymanie tak wąskiego zakresu temperatur dla przesyłek farmaceutycznych przez cały okres transportu jest dosyć trudne niemniej jednak dla firmy OCS nie stanowi żadnego problemu. Nasze długoletnie doświadczenie pozwala nam na zapewnienie wąskiego zakresu temperatur przez długi czas. Zdajemy sobie sprawę z faktu, że dodatkowym problemem w transporcie leków stanowi rodzaj przewożonego produktu oraz tak zwana pojemność cieplna. Inaczej będzie się zachowywała temperatura w opakowaniu izotermicznym w którym będą się znajdowały leki o konsystencji stałej typu tabletki a inaczej gdy będą ona w stanie ciekłym. Wynika z tego, że dla różnych produktów leczniczych należy sporządzić odrębną walidację i pakować je w odmienny sposób.

Transport leków samochodami typu izoterma

Najlepszym rozwiązaniem dla transportu leków o wymiarze krajowym jest przewóz leków w kontrolowanej temperaturze specjalistyczni samochodami typu izoterma. Samochody typu izoterma posiadają schłodzoną ładownię do wymaganej temperatury, dzięki czemu nie ma możliwości przegrzania lub nadmiernego schłodzenia przewożonych leków. Dzięki takiemu rozwiązaniu nie ma obawy zetknięcia się leków z zamrożonymi wkładami lub suchym lodem, który również jest wykorzystywany do transportu farmaceutycznego. Transport samochodami typu izoterma daje również korzyści w przypadku realizacji usługi w opakowań niestandardowych lub większych pojemnikach. Samochody wykorzystywane przez firmę OCS do transportu drogowego leków posiadają zabudowę izotermiczną. Są wyposażone w agregaty chłodzące oraz urządzenia do pomiaru i rejestracji temperatury. W komorze ładunkowej pojazdu utrzymywana jest temperatura w zakresie 15 – 25°C lub 8 –  15°C w zależności od specyfikacji ładunku. Leki wymagające transportu w temperaturze 2°C – 8°C przewożone są transportem dedykowanym i ich transport odbywa się z firmy farmaceutycznej do hurtowni lub z hurtowni do aptek. Transport dedykowany leków realizowany jest poprzez dział farmaceutyczny.

Transport leków w opakowaniach

transport leków w opakowaniachOpakowania do transportu leków to pojemniki izotermiczne, które są w stanie zapewnić temperaturę 2°C do 8°C w trakcie całego transportu. Transport leków w opakowaniach odbywa się z wykorzystaniem wkładów chłodzących lub suchego lodu. Opakowania izotermiczne wykonane są ze styropianu o różnej grubości ścianek, które dobierane są w zależności od temperatury, jaką muszą zapewnić oraz czasu transportu. Aby upewnić się czy opakowanie izotermiczne utrzyma wymaganą temperaturę przez określony czas należy dokonać jego walidacji. Dzięki walidacji można wybrać odpowiedni rodzaj opakowania dla danej grupy leków oraz można dokładnie określić ile wkładów chłodzących należy użyć. Opakowania dla leków jakimi dysponujemy utrzymują odpowiednia temperaturę nawet do 168 godzin. Widoczne na zdjęciu opakowanie zapewnia odpowiednie warunki do transportu leków zarówno w transporcie drogowym jak i lotniczym.

Transport lotniczy leków

transport lotniczy lekówTransport leków drogą lotniczą odbywa się również w kontrolowanej temperaturze w przedziale 2°C – 8°C z uwzględnieniem materiału chłodzącego lub w warunkach standardowych, czyli od + 15 °C do + 25 °C. Oczywiście wszystko zależy od specyfikacji danego leku lub grupy leków. Transport drogą lotniczą w kontrolowanej temperaturze odbywa się w specjalistycznych opakowaniach, które są dostosowane (posiadają kieszonki) do tego, aby zastosować odpowiedni materiał chłodzący. Materiałem chłodzącym może być suchy lud lub żelpaki, które doskonale sprawdzają się na krótszych lub dłuższych dystansach w zależności od wytrzymałości termicznej opakowania. Takim przykładem może być opakowanie firmy Intelsius, które dzięki swoim właściwościom izolującym zapewniają ochronę produktów leczniczych do 168 godzin widoczne na górnym zdjęciu. Opakowania firmy Intelsius doskonale sprawdzają się w organizacji dystrybucji leków w zimnym łańcuchu dostaw (tzn. w przedziale temperatury od + 2 °C do + 8 °C).

opakowanie do transportu leków w suchym lodzieTransport lotniczy leków w suchym lodzie prowadzony jest w opakowaniach, które wytrzymują zmiany ciśnienia panujące podczas lotu oraz opakowania muszą być odporne na uszkodzenia mechaniczne. Aby zabezpieczyć opakowanie przed uszkodzeniem oprócz typowego wewnętrznego opakowania styropianowego posiadają jeszcze zewnętrzne opakowanie tekturowe. Leki lub szczepionki przeznaczone do transportu w suchym lodzie muszą być dodatkowo zabezpieczone przed kontaktem zimnego suchego lodu, który posiada temperaturę – 78 °C. Leki nie mogą dotykać suchego lodu, aby nie uległy uszkodzeniu (miejscowemu przemrożeniu) dlatego specjalne kieszenie w opakowaniach są niezbędne.

Realizacją transportu leków w kontrolowanej temperaturze zajmuje się osobny dział firmy OCS „transport leków” Zanim zamówisz transport wypełnij formularz zgłoszeniowy, który znajduje się w tym dziale, aby zapoznać się ze szczegółami usługi oraz cenę transportu. 

14 Continue Reading →

Transport żywności

Transport żywności realizowany przez firmę OCS nie jest ograniczony tylko do terenu naszego kraju, chociaż z pewnością wiele osób mogło spotkać na Polskich drogach samochody z naszym logiem. Zapewniając ciąg dostaw do firm zarówno w kraju jak i za granicą sporą część dostaw żywności realizujemy poprzez transport lotniczy zarówno w suchym lodzi jak i kontrolowanej temperaturze.

Transport drogowy żywności

Mając na uwadze bezpieczeństwo i zdrowie konsumentów transport drogowy żywności realizowany jest samochodami typu izoterma lub innymi środkami transportu w opakowaniach. Większość jednak zleceń stanowi transport żywności w stanie zamrożonym, dlatego taki transport realizowany jest w większości samochodami typu izoterma. Istnieje pewien zestaw reguł, które muszą spełniać samochody izotermy, aby mogły zostać dopuszczone do transportu drogowego. Odpowiednie przepisy regulują transport samochodami typu izoterma po to, aby kontrahenci mieli pewność, że dany przewoźnik spełnia odpowiednie wymagania dotyczące transportu.

Transport żywności samochodami typu izoterma

Samochody izotermy mają na celu odpowiednie zachowanie warunków, w których żywność będzie transportowana po to, aby się żywność nie psuła. Wiadomo, że nieodpowiednie warunki transportu (nieodpowiednia temperatura) może zapoczątkować proces gnicia, co zasadniczo wpływa, na jakość żywności. W zależności od rodzaju przewożonej żywności mogą to być izotermy przeznaczone do transportu w stanie głębokiego zamrożenia bez agregatu chłodniczego lub wyposażone w agregat chłodniczy z chłodzeniem postojowym. Izotermy bez agregatu chłodniczego pozwalają na transport żywności mrożonej na krótszy dystans lub dłuższy w specjalistycznych opakowaniach, w których znajduje się zamrożona żywność. Realizując transport żywności dla firm zawsze zapewniamy odpowiednie opakowania do transportu produktów spożywczych, których dobór jest uzależniony od rodzaju żywności oraz zakresu temperatury, jaką musimy zapewnić podczas transportu. Rodzaje opakowań, jakimi dysponujemy są dostępne tutaj => opakowania do transportu.

Najważniejszą zaletą izoterm z agregatem chłodzącym jest to, że można ustawiać w nich odpowiedni zakres temperatury, w zależności od tego, do jakich celów przewozowych wykorzystywany jest transport. Regulacja zakresu temperatur dostępna jest w samochodach wyposażonych w termostat i agregat chłodniczy, które wmontowane są w konstrukcję zabudowy samochodu lub umieszczone są nad kabiną kierowcy.

Transport lotniczy żywności

transport lotniczy artykułów spożywczych

Polska żywność jest obecna na 73 rynkach oprócz Unii Europejskiej, dlatego też transport żywności odbywa się również drogą lotniczą. Co prawda transport lotniczy artykułów spożywczych stanowi 1do 2 % ogółu to jednak z roku na rok coraz więcej firm realizuje transport drogą napowietrzną reagując w ten sposób na zapotrzebowania rynkowe. Transport żywności drogą lotniczą odbywa się w opakowaniach, które zapewniają kontrolowaną temperaturę. Odpowiednie zorganizowanie przewozów żywności oraz bezpieczeństwo ładunków odgrywa e transporcie lotniczym kluczową rolę. Zachowanie odpowiedniej temperatury jest kluczowe, ponieważ wpływa ona na świeżość i zdatność produktów spożywczych do spożycia. Współpracując z międzynarodowym przewoźnikiem OCS ANA GROUP zapewniamy nie tylko odpowiednie warunki dla transportu lotniczego żywności, ale również zapewniamy pełną logistykę od firmy poprzez transport drogowy łączony z transportem lotniczym. 

17 Continue Reading →

Transport moczu

Transport moczu do laboratorium w celu przeprowadzenia badań jest równie ważny jak transport krwi. Z jednej strony liczy się czas dostarczenia moczu a z drugiej zapewnienie odpowiednich warunków podczas transportu jest bardzo ważne, aby uzyskać niezafałszowane wyniki. Jak wszyscy wiemy mocz jest kwasowy a nie zasadowy, więc reakcje chemiczne zachodzą dużo szybciej i przy wydłużonym czasie transportu wyniki nie będą zgodne z rzeczywistością. Zapewniając transport moczu musimy spełniać określone warunki, które są dosyć rygorystyczne.

Transport moczu do laboratorium

transport moczu do laboratoriumTransport moczu odbywa się w kontrolowanej temperaturze określonej przez jednostkę, która nam przekazuje mocz do transportu. Inne warunki musimy zapewnić, gdy mocz jest transportowany do najbliższego punktu a inne, gdy mocz musi być transportowany za granicę. Transport moczu do laboratorium, który jest przekazywany przez szpital to zapewnienie odpowiedniego opakowania, w którym znajdować się będzie pojemnik z moczem (oczywiście nie tylko jeden pojemnik). Jak wiemy pacjenci przynoszą mocz w różnych pojemnikach stąd ważny jest odpowiedni dobór pojemnika, lecz farmacja zaczyna unifikować rodzaj opakowań do transportu moczu tak by ilość próbek i ich litraż był jednakowy stąd jednolite pojemniczki na mocz są dostępne w każdej aptece i w szpitalach. Transport moczu w kontrolowanej temperaturze jest w tym momencie priorytetem i gdy firma OCS realizuje taki transport za granicę musi jeszcze zapewnić odpowiednią ilość suchego lodu. Odpowiednia ilość suchego lodu musi wystarczyć na czas transportu drogą lotniczą lub w przypadku transportu drogowego, jeżeli taki wchodzi w grę. Obsługując firmy medyczne i farmaceutyczne najczęściej jednak jest to transport lotniczy moczu, ponieważ zawsze odbywa się walka z czasem.  Tak samo transport moczu do testów antydopingowych, który niejednokrotnie realizujemy to wyścig z czasem, ponieważ im dłużej przebiega transport tym większe ryzyko zepsucia się próbek moczu. Przykładowo transport moczu w temperaturze pokojowej nie powinien trwać dłużej niż 2 godziny niemniej jednak ten sam transport w temperaturze pomiędzy 2 do 8 °C może przebiegać do 12 godzin. Jak widać im niższa temperatura transportu moczu tym bardziej wydłuża się czas i możliwości a w przypadki zamrożonego moczu można go transportować drogą lotniczą do odległych miejsc na naszym globie. W momencie prestiżowych wydarzeń typu wyścig kolarski, zawody lekkoatletyczne, mistrzostwa w tenisa czy też zawody w pływaniu transport jest wręcz dedykowany chwilę po tym jak zawodnicy przekażą mocz do osób odpowiedzialnych za badania antydopingowe.  Firma OCS wysyła natychmiast kuriera po odbiór moczu i w chwili podjęcia zlecenia transport jest dedykowany. Transport dedykowany moczu odbywa się bez przystanków do dedykowanego laboratorium, które akurat jest wytypowane do przeprowadzenia badań antydopingowych.

test antydopingowyTest antydopingowyPobieranie próbek moczu lub krwi do badania antydopingowego odbywa się w Stacji Kontroli Dopingu. Jest to miejsce, które zgodnie z przepisami powinno być odizolowane i zapewniać intymność zawodników. Miejsce do pobierania próbek powinno być starannie przygotowane przez organizatora zawodów. Po pobraniu próbek przedstawiciele zespołu kontrolującego mają obowiązek prawidłowo zabezpieczyć pobrane próbki, sporządzoną dokumentację oraz przygotować transport próbek do laboratorium. Transport próbek do laboratorium Antydopingowego odbywa się natychmiast po zakończeniu kontroli.

Transport moczu w suchym lodzie

Transport moczu w suchym lodzie realizowany jest zarówno poprzez transport lotniczy jak i drogowy. Realizując transport lotniczy moczu zapewniamy zawsze odpowiednie opakowania do transportu. Współpracując z firmą Intelsius posiadamy odpowiednie opakowania do transportu lotniczego, które zawsze sprawdzają się podczas transportu lotniczego w suchym lodzie (oczywiście nie tylko moczu) Opakowania, jakimi dysponujemy znajdują się w dziale => opakowania do transportu. Firma OCS odbiera próbki moczu od zleceniodawcy i na miejscu następuje zapakowanie pojemników z moczem do opakowania zbiorczego, zasypanie suchym lodem i dostarczenie na lotnisko. Firma OCS zapewnia pełną odprawę celną przesyłek z moczem oraz załatwienie potrzebnej dokumentacji, która jest potrzebna do transportu lotniczego w suchym lodzie.

Transport lotniczy moczu w opakowaniach

 

opakowania do transportu lotniczego moczuTransport lotniczy moczu musi odbywać się w odpowiednich opakowaniach, ponieważ suchy lód jest zaklasyfikowany, jako materiał niebezpieczny. Suchy lód składa się z zamrożonego dwutlenku węgla do temperatury – 78 °C, który ulatnia się (sublimuje) w kontakcie z cieplejszym powietrzem lub podłożem. Wydobywający się dwutlenek węgla z opakowania może stanowić zagrożenie podczas lotu dla pasażerów. Należy przypomnieć, że w trakcie lotu jest utrzymywane w samolocie odpowiednie ciśnienie, które jest stele kontrolowane. Wydobywający się z opakowania do transportu w suchym lodzie dwutlenek węgla może wpływać na ciśnienie panujące w całym samolocie. Dlatego transport musi się odbywać w opakowaniach, które nie tylko wytrzymują wahania ciśnienia, ale również są odporne na uszkodzenia mechaniczne. Opakowania firmy Intelsius doskonale spełniają swoje zadanie. Międzynarodowe transport lotniczy jest realizowany przez firmę OCS codziennie. Dedykowany transport lotniczy jest realizowany dla firm farmaceutycznych i branży medycznej.

Mocz do analizy

mocz do analizyOddając samemu mocz do analizy należy pamiętać, że należy wcześniej zaopatrzyć się w odpowiedni pojemnik, który jest dostępny w każdej aptece. Mocz do analizy powinien być pobrany się do czystego pojemnika jednorazowego użytku bezpośrednio po spoczynku nocnym. Jest to pierwsza poranna porcja moczu ze środkowego strumienia. O czym najczęściej zapominają pacjenci? Może to kogoś zdziwić, ale oddając samemu mocz do analizy laboratoryjnej najczęściej zapominamy, aby jednorazowy pojemnik z moczem podpisać swoim imieniem i nazwiskiem. Przed pobraniem moczu zaleca się stosowanie umiarkowanej diety oraz przyjmowanie odpowiedniej ilości płynów. Lepiej nie wykonywać nadmiernego wysiłku fizycznego. Nadmierny wysiłek fizyczny może spowodować pojawienie się zwiększanego stężenia białek i ciał ketonowych w moczu, co może zafałszować wyniki badań laboratoryjnych. Kobiety nie powinny oddawać moczu do analizy dwa dni przed pojawieniem się okresu menstruacji (krwawienie miesiączkowe) a dopiero dwa dni po jego zakończeniu. Duża ilość krwinek czerwonych podczas krwawienia miesiączkowego może wpływać negatywnie na wyniki badań.

Poranna próbka moczu

Należy pamiętać: pierwsza poranna próbka moczu, czyli taka, która została pobrana bezpośrednio po spoczynku nocnym, trwającym nie krócej niż 8 godzin jest najważniejsza. Jest to próbka o dużym znaczeniu diagnostycznym ze względu na większe zagęszczenie moczu i możliwość namnażania się w nim bakterii. Poranna próbka moczu wykorzystywana jest do badania ogólnego moczu i do badań mikrobiologicznych.

 

Znajdż OCS na mapie

11 Continue Reading →

Transport mrożonego chleba

transport mrożonego chlebaTransport mrożonego chleba jest codziennością. Codziennie dostarczane są porcje ciasta w stanie głębokiego zamrożenia do sieci handlowych, w których następuje wypiek chleba, bułek i innych smakowitości. Kupując świeży chleb lub bułeczki w sieciach handlowych mamy do czynienia z głęboko mrożonym ciastem, który dostarczany jest w porcjach do wypieku. Dopiero na miejscu, po rozmnożeniu ciasta następuje rozrost drożdży, które po zamrożeniu przebywają w stanie uśpienia. Ale nie tylko sieci handlowe, markety korzystają z pieczywa mrożonego. Coraz więcej naszych rodzimy piekarni eksportuje pieczywo w stanie głębokiego zamrożenia zdobywając rynek międzynarodowy. Firma OCS realizuje transport drogowy mrożonego chleba do Danii, Norwegii, Austrii i Niemiec. Oczywiście lista państw zwiększa się z roku na rok, ponieważ coraz więcej konsumentów zainteresowanych jest naszym chlebem, który posiada niepowtarzalne walory smakowe. Dział transportu w stanie głębokiego zamrożenia realizuje transport kęsów mrożonego pieczywa przestrzegając wszelkich wymagań sanitarnych oraz przepisów unijnych podczas załadunku i transportu do miejsca docelowego. Realizujemy zarówno transport paletowy mrożonego chleba lub w specjalistycznych opakowaniach

Pieczywo z ciasta głęboko mrożonego

transport zamrożonego ciastaMrożenie żywności w tym i chleba jest sprawdzonym i powszechnie stosowanym w naszych domach sposobem przechowywania mięsa, warzyw oraz ryb. Ze stanu głębokiego mrożenia korzystają również piekarnie, które dostarczają porcje mrożonego chleba lub bułek do mniejszych placówek, w których następuje wypiek. Proces głębokiego mrożenia pieczywa poprawia higienę, ponieważ w zamrożonym cieście nie jest możliwy rozwój drobnoustrojów. Mrożone surowe ciasto, które po rozmrożeniu i urośnięciu jest gotowe do wypieku zachowuje swoje walory smakowe oraz odżywcze przez długi czas. Pieczywo z ciasta mrożonego nie potrzebuje konserwantów do wydłużenia jego przydatności do spożycia. To stan głębokiego zamrożenia konserwuje ciasto, które później jest pieczone. Gotowe porcje zamrożonego ciasta mogą być długo przechowywane w chłodniach a później rozmrażane z dnia na dzień. Ciasto głęboko mrożone pomału podbija cały świat zdobywając swoich zwolenników jak i przeciwników.

Technologia zamrażania kęsów ciasta

transport mrożonego ciastaCoraz powszechniejsza technologia piekarska spowalniania lub wstrzymywania procesu fermentacji nosi nazwę „OWP” Technologia odroczonego wypieku wykorzystuje zjawisko niskich temperatur do spowolnienia procesu fermentacji lub jego całkowitego zatrzymania. Technologia zamrażania kęsów ciasta przed ostatecznym wypiekiem na czas określony zapotrzebowaniem umożliwia nie tylko przesunięcie wypieku w czasie, ale to, co jest najważniejsze pozwala na przeniesienie wypieku poza piekarnie nie tylko w danym kraju, ale również poza jej granicę. Zamrażanie kęsów ciasta zapewnia dodatkowe korzyści takie jak:

  • transport zamrożonego ciasta na znaczne odległości w temperaturze w temperaturze – 18°C
  • wypiek pieczywa w sklepie na oczach konsumenta.
  • długie przechowywanie dowolnego pieczywa w stanie głębokiego zamrożenia – 18°C

Podstawową zasadą w technologii odroczonego wypieku  „OWP”  jest jak najszybsze schłodzenie i przekroczenie temperatury poniżej -3°C a następnie dalszy spadek temperatury w której następuje  zamarzanie zawartej w pieczywie wody oraz ograniczenie i zaniknięcie przemian enzymatycznych, oksydacyjnych, mikrobiologicznych. Technologia zamrażania kęsów ciasta zdobywa coraz większe uznanie na rynku międzynarodowym, ponieważ wypiek ciasta nie jest ograniczony tylko do wypieku chleba przez piekarnie zlokalizowane na danym terenie.

Transport mrożonego ciasta w suchym lodzie

suchy lódFirma OCS realizuje również transport kęsów ciasta w suchym lodzie drogą lotniczą dla firm, które potrzebują szybkich dostaw zarówno w kraju jak i za granicą. Transport mrożonego ciasta w suchym lodzie realizowany jest w opakowaniach, które spełniają wytyczne dla transportu materiałów niebezpiecznych IATA. Opakowania do transportu ciasta w suchym lodzie muszą być wytrzymałe na zmiany ciśnienia, które panują podczas lotu oraz uszkodzenia mechaniczne. Każde uszkodzenie opakowania podczas lotu może przyczynić się do zwiększonej sublimacji suchego lody, który składa się z dwutlenku węgla. Wydobywający się z opakowania dwutlenek węgla może stanowić zagrożenie podczas lotu, dlatego opakowanie do transportu mrożonych kęsów ciasta musi być wytrzymałe. Suchy lód jest doskonałym chłodziwem, ponieważ jego temperatura wynosi – 78 °C. Należy jednak dokładnie obliczyć ile będzie potrzeba suchego lodu nie tylko podczas transportu lotniczego ale również później po przeładunku i dostarczeniu mrożonego ciasta na miejsce docelowe. Transport mrożonego ciasta w suchym lodzie drogą lotniczą jest prowadzony przez firmę OCS do 200 krajów na całym świecie.

Mrożone pieczywo w domu

mrożone pieczywoMrożone pieczywo jest obecne również w domu niemniej jednak w stanie gotowym czyli po upieczeniu. W domu można mrozić chleb oraz bułki w zamrażalniku. Niektórzy konsumenci nawet twierdzą że pieczywo mrożone jest nawet smaczniejsze. Mrożenie pieczywa nie jest trudne a co jest najważniejsze poprzez zamrożenie nie wyrzucamy nadmiaru pieczywa do kosza. Jeśli chcemy zamrozić chleb i bułki wystarczy pamiętać o kilku prostych zasadach, dzięki czemu po rozmrożeniu pieczywa będziemy się cieszyć jego świeżością.

Pieczywo przeznaczone do zamrożenia musi być ostudzone, czyli gdy kupimy jeszcze gorący bochenek chleba musi on trochę poleżeć, aby ostudził się do temperatury pokojowej. Chleb można zamrozić w całości, ale można także wcześniej pokroić bochenek na kromki i po podzieleniu na porcje włożyć je do plastykowych woreczków i zamrozić. Pieczywo należy rozmrażać w temperaturze pokojowej dopiero później podpiekać kilka minut do uzyskania chrupiącej skórki.  Rozmrażania chleba lub bułek w kuchence mikrofalowej nie jest wskazane, ponieważ może być ono gumowate i niesmaczne. Bułki w temperaturze pokojowej rozmrażają się około trzydziestu minut, natomiast chleb potrzebuje nawet do czterech godzin.

Znajdź firmę OCS na mapie

11 Continue Reading →

Transport suchego lodu

Transport suchego lodu wykonujemy na terenie województwa mazowieckiego a szczególnie w miejscowości Warszawa i to nie tylko dla firm, ale również prywatnych odbiorców. Województwo mazowieckie jest rynkiem chłonnym dla suchego lodu i z roku na rok wraz z rozwojem przemysłu transport suchego lodu wzrasta. Suchy lód cieszy się popularnością, ponieważ z roku na rok firmy odkrywają nowe możliwości zamrożonego dwutlenku węgla, które można wykorzystać podczas produkcji.

Transport suchego lodu realizowany jest w kontenerach lub specjalistycznych opakowaniach, które są odporne na zmianę temperatury. Opakowania do transportu suchego lodu muszą zabezpieczać suchy lód przed zmianami temperatury oraz przed uszkodzeniem. Uszkodzenia mechaniczne opakowania mogą spowodować zbyt intensywną sublimację a tym samy większe straty na wadze i objętości zamrożonego dwutlenku węgla podczas transportu. Do transportu suchego lodu korzystamy najczęściej z opakowań styropianowych typu styrobox, które dodatkowo pakowane są w tekturowe opakowania widoczne na zdjęciach. Opakowania tekturowe zabezpieczają dodatkowo przed czynnikami zewnętrznymi oraz uszkodzeniami mechanicznymi. Dostawy suchego lodu jest wykonywane są z dnia na dzień, aby straty były jak najmniejsze. Oczywiście zapewniamy transport suchego lodu dla firm położonych w innych częściach naszego kraju.

Wykorzystanie suchego lodu

Suchy lód jest wykorzystywany w branży spożywczej a szczególnie w przetwórstwie mięsnym do schłodzenia mielonego mięsa. Podczas mieszania składników do kiełbas oraz łącząc inne produkty razem wzrasta temperatura, która wpływa negatywnie, na jakość kiełbas. Wysoka temperatura doprowadza do tego, że kiełbasa staje się sina sprawiając wrażenie starej. Dodanie suchego lodu podczas mieszania, schładza mieloną masę, dzięki czemu mięso jest czerwone i świeże. To co jest bardzo ważne suchy lód nie ma wpływu na smak kiełbas dlatego zapotrzebowanie na suchy lód wzrasta z roku na rok.

Suchy lód jest powszechnie wykorzystywany, jako:

  • środek chłodzący w laboratoriach
  • chłodniach przemysłowych
  • chłodziwo do transportu lotniczego
  • chłodziwo do transportu drogowego produktów spożywczych oraz farmaceutycznych

Wykorzystanie suchego lodu na tym się nie kończy. Granulat suchego lodu jest wykorzystywany do czyszczenia suchym lodem urządzeń technicznych, maszyn a nawet zabytków. Jak widać bardzo trudno jest wymienić wszystkie możliwości i zastosowanie tak powszechnego produktu, jakim jest suchy lód.

Produkcja suchego lodu

Suchy lód składa się z zestalonego dwutlenku węgla. Dwutlenek węgla w stanie ciekłym dostarczany jest do fabryki i poprzez szybkie rozprężanie do ciśnienia atmosferycznego (1013,25 hPa) uzyskiwany jest śnieg który jest prasowany do postaci granulatu lub bloków. Suchy lód posiada temperaturę -78,5 °C, gęstość: 1,1 – 1,4 g/cm3. W temperaturze pokojowej suchy lód nie topi się tak jak tradycyjny lód pochodzący z zamrożonej wody, lecz sublimuje pobierając ciepło z otoczenia. Poprzez sublimację zmienia swój stan skupienia ze stałego w gazowy, z pominięciem stanu ciekłego. Suchy lód w blokach wolniej sublimuje niż granulat i straty podczas sublimacji wynoszą około 4% na dobę. Aby zabezpieczyć suchy lód przed nadmiernymi stratami przechowywany jest w specjalnych kontenerach które podtrzymują proces sublimacji.

Opakowania do transportu suchego lodu

 

Opakowanie styropianowe styrobox do transportu suchego loduopakowanie styrobox ST10 do transportu suchego lodu

Grubość ścianki styropianowej: 35 mm

Opakowanie składa się z pojemnika styropianowego razem z pokrywą. Opakowania tego typu używane są głównie do transportu produktów w suchym lodzie oraz samego suchego lodu. Opakowania są lekkie, czyste, higieniczne oraz tanie. Posiadają doskonałe właściwości izolacyjne. Są odporne na wstrząsy, wilgoć i wodę. Zabezpieczają suchy lód przed naciskiem, działaniem światła i warunkami zewnętrznymi.

Opakowanie tekturowe do zabezpieczenia opakowania styropianowego

opakowanie tekturowe do transportu suchego loduOpakowanie tekturowe/klapowe to standardowe opakowanie wykorzystywane głównie do zabezpieczenia dodatkowego opakowania styropianowego typu styrobox.

Materiał: tektura 5-warstwowa, fala BE, biała
Wym. wew. 405 x 305 x 178 mm
Waga: 415 g
Łączenie: opakowanie klejone
Nadruk: Oznakowanie towarów niebezpiecznych – Klasa 9
Oznakowanie UN1845 SUCHY LÓD

3 Continue Reading →

Transport ryb drogą lotniczą

Transport ryb

Transport żywności odgrywa kluczową rolę w łańcuchu spożywczym, ponieważ od środków transportu oraz przestrzegania zasad sanitarnych zależy zdrowie konsumentów. W transporcie żywności kluczową rolę odgrywa temperatura. Transport żywności w kontrolowanej temperaturze jest podstawą do zachowania świeżości produktów. Kontrolowana temperatura musi być również zachowana w trakcie przeładunku z samochodu do magazynu oraz miedzy/przeładunku na inny środek transportu. Do transportu żywności najczęściej wykorzystuje się transport drogowy niemniej jednak rosnące zapotrzebowania na produkty spożywcze zmusza producentów do realizacji przesyłek drogą powietrzną. Transport lotniczy pozwala na szybką reakcję na zapotrzebowanie rynku oraz szybkie uzupełnienie zapasów. Transport lotniczy żywności wymusza zastosowanie odpowiednich opakowań do transportu szczególnie, gdy w grę wchodzi transport w suchym lodzie. Opakowania do transportu muszą być adekwatne do właściwości i cech przewożonych towarów oraz spełniać warunki dla transportu lotniczego. Posiadając odpowiednie zaplecze techniczne, flotę samochodów oraz opakowania do transportu przewoźnik jest w stanie zapewnić bezpieczeństwo żywności w łańcuchu dostaw.

Transport lotniczy ryb

Do najczęściej stosowanych środków transportu ryb należą: izotermy, chłodnie oraz mroźnie. W przypadku transportu ryb drogą lotniczą wykorzystywane są właściwości suchego lodu, który posada temperaturę -78 °C. Aby transport ryb drogą powietrzną przebiegał prawidłowo, należy zadbać o odpowiednie opakowania, które spełniają wytyczne dla transportu lotniczego IATA. Opakowania do transportu drogą lotniczą muszą być szczelne, ponieważ suchy lód sublimując zamienia się w dwutlenek węgla z którego jest wytworzony. Dwutlenek węgla wydobywający się z opakowania może stanowić zagrożenia dla transportu lotniczego, dlatego suchy lód jest zaklasyfikowany, jako materiał niebezpieczny. Opakowania do transportu ryb drogą powietrzną muszą również wykazywać się doskonałą izolacją i odpornością na uszkodzenia. W czasie przeładunku są one narażone na uszkodzenia mechaniczne a w okresie letnim na skrajne zmiany temperatury. Transport lotniczy ryb jest trudnym w realizacji zadaniem dla przewoźnika ponieważ zmiany warunków podczas transportu mogą być przyczyną znacznego obniżenia jakości przewożonego ładunku. Straty żywności spowodowane nieprawidłowymi warunkami podczas transportu lotniczego sięgają, ponad 30%, co przekłada się na straty finansowe.

Temperatura transportu ryb

Temperatura transportu ryb uzależniona jest od stanu, w jakim mają trafić do magazynu lub na półki sklepowe. Transport świeżych ryb wymaga innej temperatury niż jej zamrożony odpowiednik.

Ryby świeże powinny być transportowane i przechowywane w temperaturze od -1°C do +2°C

Ryby mrożone i produkty rybne poniżej -18°C

Wędzone przetwory rybne od 0°C do +10°C

Transport ryb w suchym lodzie odbywa się w temperaturze poniżej -18°C a ilość suchego lodu zasypanego do opakowania zależy od długości transportu. Przykładowo na zdjęciach widać jest przygotowania do transportu lotniczego ryb za granicę. Opakowania do transportu zawierają ryby mrożone (80 kilogramów) i dla ich odpowiedniego schłodzenia podczas transportu lotniczego potrzeba jest 250 kilogramów suchego lodu. Suchy lód sublimując (zamieniając się w dwutlenek węgla) traci na objętości i wadze. Dlatego należy dokładnie przeliczyć ile będzie go potrzeba nie tylko w trakcie transportu lotniczego, ale również później po przeładunku na transport drogowy w celu dotarcia na miejsce przeznaczenia.

Opakowania do transportu ryb

Ryby w stanie zamrożonym należy transportować drogą lotniczą w odpowiednich opakowaniach a ich temperatura powinna wynosić minimum -18°C. Ryby mrożone, które mają być transportowane zasypuje się suchym lodem, który jest chłodziwem podczas transportu. Odpowiednie przygotowanie przesyłki ryb jest bardzo ważne, ponieważ kontakt z suchym lodem może doprowadzić do miejscowego przemrożenia a tym samym strat na wartości przewożonego produktu. Opakowania do transportu ryb muszą być wytrzymałe, odporne na zmiany temperatury i uszkodzenia mechaniczne. Uszkodzone opakowanie do transportu ryb w suchym lodzie bardzo szybko się „przegrzeje” ponieważ suchy lód będzie szybko sublimował tracąc w ten sposób swoje możliwości chłodzące.

6 Continue Reading →

Transport lodów

transport lodów województwo mazowieckieTransport lodów, jaki realizuje firma OCS w województwie mazowieckim jak również na terenie całego kraju to szybkość działania. Realizujemy również transport dedykowany lodów na terenie Unii Europejskiej Posiadając samochody o ładowności od 950 kg do nawet pełno paletowych zapewniamy stały i szybki transport lodów do sklepów, magazynów, hurtowni jak również do składów centr dystrybucyjnych. Transport drogowy lodów odbywa się w kontrolowanej temperaturze – 18 °C. Realizujemy transport paletowy lodów lub luzem w powierzonych opakowaniach tekturowych lub własnych. Tak samo jak w przypadku transportu mrożonek zapewniamy specjalistyczne opakowania do transportu lodów o ładowności do 350 kilogramów lub odpowiednie kontenery. Dobór opakowań zależy od długości trasy, ponieważ lody nie mogą być poddawane nagłym zmianom temperatury. Jest to bardzo ważne w okresie letnim, kiedy konsumpcja lodów wzrasta. Rozmrożenie i późniejsze zamrożenie oraz zbyt niska temperatura lodów podczas transportu może doprowadzić do zatrucia pokarmowego. Ważne również jest by lodów nie przemrozić, czyli przetrzymywać je poniżej – 18 °C, ponieważ wówczas robią się zbyt twarde i tracą walory smakowe stąd ważne jest by była ciągła kontrola temperatury w logistyce zimnego łańcucha dostaw. Nad kontrolą temperatury podczas transportu drogowego czuwają rejestratory temperatury, które są umieszczone w newralgicznych punktach przestrzeni załadunkowej jak również ładunkowej.

Transport dedykowany lodów

Transport dedykowany lodówW sezonie wiosenno letnim transport lodów odbywa się najczęściej poprzez transport dedykowany. Jest to usługa transportu drogowego, którą prowadzimy od wielu lat i sprawdza się w szybkich i bezpiecznych dostawach nie tylko lodów. Transport dedykowany lodów jest realizowany samochodem typu chłodnia, dzięki czemu gwarantujemy utrzymanie kontrolowanej temperatury – 18 °C na całym etapie transportu. Transport dedykowany odbywać się może na paletach lub w opakowaniach zbiorczych typu styrobox. Transport dedykowany oznacza, że do realizacji usługi jest wyznaczony jeden samochód, którego zadaniem jest odbiór lodów z miejsca załadunku i dostarczenie ładunku w wyznaczonym czasie. Najczęściej wybierany jest transport dedykowany, ponieważ każdy miedzy przeładunek powoduje zmianę temperatury i zewnętrzne warstwy lodów potrafią się rozmrozić. Po ponownym zamrożeniu w chłodni wierzchnia warstwa lodów jest twardsza, co wpływa bardzo niekorzystnie na smak oraz termin przydatności do spożycia.

Spożycie lodów w Polsce

Największe spożycie lodów w Polsce ma charakter sezonowy. Najwięcej lodów sprzedaje się w sezonie wiosenno letnim lecz ogólna dostępność lodów poza sezonem wpływa na ich większą sprzedaż niż w latach poprzednich. Obecnie rynek lodów w Polsce jest bardzo szybko zaspokajany poprzez transport drogowy, który dociera do najdalszych zakątków naszego kraju. Atutem transportu drogowego jest możliwość zaistnienia kolejnych producentów lodów z innych krajów, którzy nie byli do tej pory znani na Polskim rynku a dzięki zimnemu łańcuchowi logistycznemu mogą inni zaistnieć a My Polacy możemy rozkoszować się nowymi smakami. Lody są rozwożone transportem drogowym do niemal każdego miejsca a w sezonie letnim można je nabyć nawet w kiosku oraz małych sklepikach rodzinnych. Na rynku krajowym obecne są nie tylko światowe marki, ale również rodzime firmy, które doskonale sobie radzą z konkurencją. Krajowe firmy walczą z konkurencją poprzez doskonałą jakość lodów oraz oferując tradycyjne smakami. Wszyscy jeszcze pamiętamy tradycyjne „lody Bambino” na patyku lub w papierku zawinięte jak kostka masła, które w sezonie letnim są poszukiwane przez konsumentów.

Korzystając z Narodowego Archiwum Cyfrowego możemy zobaczyć na zdjęciach jak dawniej prowadzono sprzedaż lodów. Być może niektórym z was zakręci się łezka w oku.

Transport lodów w suchym lodzie

Transport lodów odbywa się samochodami typu chłodnia w temperaturze -18°C lecz czasami na krótkich dystansach realizujemy transport w suchym lodzie. Transport w suchym lodzie odbywać się może do 12 godzin opakowaniach styrobox o ładowności od 315 do 350 litrów. Suchy lód posiada temperaturę -78 °C, dlatego nadaje się doskonale jako chłodziwo do opakowań z lodami. Suchy lód składa się z prasowego dwutlenku węgla. Pod wpływem ciepła sublimuje otaczając zimnym dwutlenkiem żywność, mrożonki, itp. które potrzebują do transportu niskich temperatur.

Charakterystyka opakowania do transportu styrobox

Opakowania są lekkie, czyste, higieniczne a co najważniejsze bardzo tanie. Mają doskonałe właściwości izolacyjne oraz regulują wilgotność. Są odporne na zmiany temperatury, wstrząsy, wilgoć i wodę. Zabezpieczają produkt przed naciskiem, działaniem światła, utratą zapachu i wysychaniem. W połączeniu z chłodziwem takim jak suchy lód stanowią doskonałe opakowanie do transportu różnego rodzaju produktów żywnościowych. Opakowania styrobox produkowane są również z surowców o podwyższonych właściwościach termicznych lub obniżonej chłonności wody. Opakowania Styrobox, posiadają Świadectwo Jakości Zdrowotnej (Certificate of Health Quality), dopuszczające do transportu w tych opakowaniach żywności, suplementów dietetycznych i produktów leczniczych w opakowaniach własnych oraz lodów.

Specyfikacja opakowania, jakimi dysponuje firma OCS:

Wymiary zewnętrzne opakowania styrobox: 1200 x 800 x 590 mm
Wymiary wewnętrzne opakowania styrobox: 1060 x 660 x 450 mm
Grubość ścianki: 70 mm
Pojemność 315 do 350 L

Przechowywanie lodów

Gdy po zjedzeniu lodów pojawi się wysoka gorączka, biegunka, bóle brzucha lub wymioty może to być oznaką, że lody były źle transportowane i przechowywane. W wyższej temperaturze przechowywania rozmnażają się bakterie, które mogą być przyczyną zatrucia pokarmowego. Salmonella lub listeria rozwija się wówczas, gdy temperatura lodów jest zbyt wysoka a pożywką dla bakterii są lody. Należny pamiętać, aby w domu przechowywać lody w temperaturze -18 °C i nie dłużej jak trzy miesiące. Kupując lody należy sprawdzić, czy nie są one rozmrożone oraz czy ich powierzchnia nie wskazuje na to, że zostały poddane zbyt wysokiej temperaturze i ponownie zamrożone. Oczywistym jest również, aby zwracać uwagę na datę ważności do spożycia. Przechowywanie lodów w domu to następne wyzwanie. Należy lody umieścić w jego środkowej części zamarzalnia. W przypadku wyciągnięcia pojemnika w celu nabrania mniejszej porcji lodów należy się postarać, aby szybko pojemnik z lodami umieścić ponownie w zamrażalniku.

Uwaga: niska temperatura przechowywania lodów w zamrażalce powoduje jedynie ograniczenie wzrostu drobnoustrojów w lodach. Niska temperatura przechowywania ich nie eliminuje!

5 Continue Reading →