 Transport krwi z punku pobrań do laboratorium na terenie województwa mazowieckiego jest realizowany przez firmę OCS samochodami, które spełniają odpowiednie warunki do transportu materiału biologicznego. Obecnie rynek został zdominowany przez laboratoria sieciowe, dlatego z punków pobrań należy krew dostarczyć w celu wykonaniu badań na znaczne odległości. Centralizacja laboratoriów ma swoje dobre i złe strony niemniej jednak krew z wielu miejsc musi trafić do jednego punktu w którym zostanie dokonana analiza. W przypadku większych miast takich jak Warszawa zadanie wydawać się może łatwe niemniej jednak do łatwych nie należy. Warszawa jest miastem zatłoczonym, dlatego pojawiające się o różnej porze korki utrudniają dostarczenie krwi w odpowiednim czasie i temperaturze. Przewóz krwi z oddalonego punktu pobrań w okresie letnim to dbałość o zachowanie odpowiedniej temperatury. Pojemnik izotermiczny lub termotorba do transportu krwi musi być zaopatrzona w rejestrator temperatury z stałym podglądem jej zakresu przez osobę uprawnioną do jej przewozu.
Transport krwi z punku pobrań do laboratorium na terenie województwa mazowieckiego jest realizowany przez firmę OCS samochodami, które spełniają odpowiednie warunki do transportu materiału biologicznego. Obecnie rynek został zdominowany przez laboratoria sieciowe, dlatego z punków pobrań należy krew dostarczyć w celu wykonaniu badań na znaczne odległości. Centralizacja laboratoriów ma swoje dobre i złe strony niemniej jednak krew z wielu miejsc musi trafić do jednego punktu w którym zostanie dokonana analiza. W przypadku większych miast takich jak Warszawa zadanie wydawać się może łatwe niemniej jednak do łatwych nie należy. Warszawa jest miastem zatłoczonym, dlatego pojawiające się o różnej porze korki utrudniają dostarczenie krwi w odpowiednim czasie i temperaturze. Przewóz krwi z oddalonego punktu pobrań w okresie letnim to dbałość o zachowanie odpowiedniej temperatury. Pojemnik izotermiczny lub termotorba do transportu krwi musi być zaopatrzona w rejestrator temperatury z stałym podglądem jej zakresu przez osobę uprawnioną do jej przewozu.
 Warunki transportu krwi mają duży wpływ na wiarygodność uzyskanych wyników w laboratorium. Transport krwi do laboratorium w kontrolowanej temperaturze musi uwzględniać wymianę materiału chłodzącego w przypadku przedłużającego się postoju.
Warunki transportu krwi mają duży wpływ na wiarygodność uzyskanych wyników w laboratorium. Transport krwi do laboratorium w kontrolowanej temperaturze musi uwzględniać wymianę materiału chłodzącego w przypadku przedłużającego się postoju.
Transport krwi w kontrolowanej temperaturze
Czas i temperatura, w której jest transportowana krew mają duży wpływ na poziom glukozy i potasu we krwi. Poziom glukozy jest najbardziej stabilny w temperaturze + 4ºC. jest podstawą dla uzyskania stabilnych wyników. Przewożenie krwi samochodami, które moją wadliwe zawieszenie również nie wchodzi w grę, ponieważ wstrząsanie próbki krwi podczas transportu może powodować hemolizę i wpływać niekorzystnie na wyniki.
Na podstawie badania krwi można rozpoznać wiele chorób i określić ich stopień zaawansowania.
Opakowania do transportu krwi
- Opakowanie Biotherm 7 and Pathopak
- Opakowanie Pathopak 2L
- Opakowanie Vetkit External
- Opakowanie Bioshield SR 1
- Opakowanie Vetkit Internal
- Opakowanie Bioshield SR Open
- Opakowanie Pathopak 3L
- Opkowanie Bioshield SR
- Opakowanie Pathopak 1L
- Opakowanie Bioshield SR 2
- Opakowanie BioMailer
- Opakowanie Bioshield SR Internals
Opakowania do transportu krwi, osocza oraz materiału biologicznego które używane są codziennie przez firmę OCS. Realizując transport krwi w województwie Mazowieckim zapewniamy odpowiednie opakowania do transportu zarówno na krótki dystans jak i na dłuższe trasy.
Warunki transportu krwi
 Warunki transportu krwi dokładnie określają czas oraz temperaturę jej transportu. Właściwe oznakowanie i zabezpieczenie krwi jest podstawą do transportu materiału biologicznego. Każda transportowana próbka powinna posiadać oznakowanie pozwalające na jej jednoznaczną identyfikację. Krew musi być transportowana w odpowiednich pojemnikach, które chronią przed uszkodzeniami mechanicznymi oraz zabezpieczają ją przed światłem słonecznym. Najczęściej krew jest transportowana w lodówce transportowej lub pojemniku izotermicznym z wkładami chłodzącymi, w której jest utrzymywana stała temperatura.
Warunki transportu krwi dokładnie określają czas oraz temperaturę jej transportu. Właściwe oznakowanie i zabezpieczenie krwi jest podstawą do transportu materiału biologicznego. Każda transportowana próbka powinna posiadać oznakowanie pozwalające na jej jednoznaczną identyfikację. Krew musi być transportowana w odpowiednich pojemnikach, które chronią przed uszkodzeniami mechanicznymi oraz zabezpieczają ją przed światłem słonecznym. Najczęściej krew jest transportowana w lodówce transportowej lub pojemniku izotermicznym z wkładami chłodzącymi, w której jest utrzymywana stała temperatura.
Samochodami firmy OCS można transportować krew, próbki do badań, osocze. Krew przewożona jest w kontrolowanej temperaturze od + 2 °C do + 8 °C.
Termotorba ThermoTrek TCT do przewozu krwi.
Krew

Krew w organizmie pełni funkcję transportową (przy pomocy układu krążenia) i zapewnia komunikację między poszczególnymi układami organizmu. Krew wraz z limfą, jako jedyna występuje w stanie płynnym. Krew pełni wiele funkcji mających fundamentalne znaczenie dla naszego życia. Składa się z krwinek czerwonych, krwinek białych, płytek krwi i osocza (plazmy).
Krwinki czerwone – są odpowiedzialne za transport tlenu do wszystkich komórek naszego organizmu
Krwinki białe są odpowiedzialne za obronę organizmu przed infekcjami
Płytki krwi zatrzymują krwawienie
Osocze stanowi do 55% objętości krwi i zawiera białka osocze jest odpowiedzialne za transport wody i substancji odżywczych do komórek, a także odprowadzanie produktów przemiany materii do wątroby, nerek i płuc.
Krew i jej poszczególne składniki mają na celu podtrzymywanie funkcji życiowych. Krew transportuje również hormony i inne substancje pomiędzy komórkami. Zapewnia utrzymanie homeostazy.
Rejestratory temperatury używane w trakcie transportu krwi przez firmę OCS.
- Rejestrator temperatury Alpha TD80
- Rejestrator temperatury Alpha TD80S
- Rejestrator temperatury Alpha T30
- Rejestrator temperatury TempodMP-X
Formularz zapytań dotyczący transportu krwi
 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			








 Mrożonki są jednym z ważniejszych elementów łańcucha spożywczego ze względu na to, że po zamrożeniu zachowują swoje walory smakowe i odżywcze. Sprzedawane są nie tylko zimą, kiedy to brakuje w sklepach świeżych warzyw, ale również w okresie letnim. Transport mrożonek odbywa się poprzez transport drogowy ze względu na jego mobilność i funkcjonalność. Zanim jednak mrożonki trafią do sklepów a później do naszych domów odbyć muszą długą drogę, dlatego każdy etap łańcucha logistycznego wymaga wysokiej precyzji działań. Począwszy od załadunku mrożonek aż do momentu dostawy do sklepów czy też nawet do prywatnych odbiorców. Najważniejszy w transporcie mrożonek jest czas transportu jak również prawidłowe ich przechowywanie w mroźniach lub specjalnych opakowaniach, ponieważ mrożonki nie lubią nagłych zmian temperatury. Utrzymanie stałej temperatury podczas załadunku oraz transportu i wyładunku jest priorytetowe. Produkty mrożone przy zetknięciu z wysoką temperaturą otoczenia bardzo szybko tracą swoje walory odżywcze i smakowe. Mrożonki po rozmrożeniu nie nadają się do ponownego zamrożenia stając się produktem bezwartościowym. Aby produkty mrożone nadawały się do konsumpcji muszą być transportowane w odpowiednich warunkach. Transport mrożonek odbywać się musi w zakresach temperatur od -18°C do – 8 °C i taka temperatura musi być zachowana podczas całego procesu dostaw.
Mrożonki są jednym z ważniejszych elementów łańcucha spożywczego ze względu na to, że po zamrożeniu zachowują swoje walory smakowe i odżywcze. Sprzedawane są nie tylko zimą, kiedy to brakuje w sklepach świeżych warzyw, ale również w okresie letnim. Transport mrożonek odbywa się poprzez transport drogowy ze względu na jego mobilność i funkcjonalność. Zanim jednak mrożonki trafią do sklepów a później do naszych domów odbyć muszą długą drogę, dlatego każdy etap łańcucha logistycznego wymaga wysokiej precyzji działań. Począwszy od załadunku mrożonek aż do momentu dostawy do sklepów czy też nawet do prywatnych odbiorców. Najważniejszy w transporcie mrożonek jest czas transportu jak również prawidłowe ich przechowywanie w mroźniach lub specjalnych opakowaniach, ponieważ mrożonki nie lubią nagłych zmian temperatury. Utrzymanie stałej temperatury podczas załadunku oraz transportu i wyładunku jest priorytetowe. Produkty mrożone przy zetknięciu z wysoką temperaturą otoczenia bardzo szybko tracą swoje walory odżywcze i smakowe. Mrożonki po rozmrożeniu nie nadają się do ponownego zamrożenia stając się produktem bezwartościowym. Aby produkty mrożone nadawały się do konsumpcji muszą być transportowane w odpowiednich warunkach. Transport mrożonek odbywać się musi w zakresach temperatur od -18°C do – 8 °C i taka temperatura musi być zachowana podczas całego procesu dostaw. Aby zachować kontrolowaną temperaturę forma transportu powinna być właściwa dla danej grupy produktów mrożonych. Mrożonki mogą być transportowane w opakowaniach zbiorczych lub luzem w zależności od ich ilości i zapotrzebowania. Temperatura nie może być wyższa od -18°C niemniej jednak dopuszczalne są wahania temperatury nie wiesze niż +/- 3°C. Istotne jest również udokumentowanie zakresu temperatur w trakcie transportu mrożonek, co gwarantuje pełną ich kontrolę w całym łańcuchu dostaw. Transport w kontrolowanej temperaturze mrożonek jest nieodzowny, aby zachować walory smakowe i odżywcze.
Aby zachować kontrolowaną temperaturę forma transportu powinna być właściwa dla danej grupy produktów mrożonych. Mrożonki mogą być transportowane w opakowaniach zbiorczych lub luzem w zależności od ich ilości i zapotrzebowania. Temperatura nie może być wyższa od -18°C niemniej jednak dopuszczalne są wahania temperatury nie wiesze niż +/- 3°C. Istotne jest również udokumentowanie zakresu temperatur w trakcie transportu mrożonek, co gwarantuje pełną ich kontrolę w całym łańcuchu dostaw. Transport w kontrolowanej temperaturze mrożonek jest nieodzowny, aby zachować walory smakowe i odżywcze.












 Kupując szczepionkę w aptece powinniśmy być poinformowani, w jakich warunkach należy ją przewozić i przechowywać w domu.  W przypadku konieczności spełnienia odpowiednich warunków transportu i przechowywania należy zakupić opakowanie termoizolacyjne.
Kupując szczepionkę w aptece powinniśmy być poinformowani, w jakich warunkach należy ją przewozić i przechowywać w domu.  W przypadku konieczności spełnienia odpowiednich warunków transportu i przechowywania należy zakupić opakowanie termoizolacyjne.

 
			 
			 
			 
			 
			 
			
 
			 
			 
			 
			 
			 
			 Suchy lód składa się z dwutlenku węgla który w procesie technologicznym zamieniany jest w ciało stale o temperaturze -78,5°C. Poprzez sprężanie, prasownie powstaje suchy lód w postaci bloków lub granulatu. Suchy lód ze względu na swoje właściwości posiada liczne zastosowania. Wykorzystywany jest w chłodnictwie, laboratoriach. W życiu codziennym używany jest w transporcie do schłodzenia lub podtrzymywania temperatury. Bardzo znany jest transport w suchym lodzie produktów spożywczych w stanie głębokiego zamrożenia lub wykorzystując z sublimację suchego lodu do transportu świeżych warzyw i owoców. W przypadku transport borówki w suchym lodzie nie chodzi o ich zamrożenie a otoczenie zimnym dwutlenkiem węgla, który powstrzymuje proces dojrzewania owoców. Owoce zachowują swoją świeżość nawet podczas długotrwałego transportu.
Suchy lód składa się z dwutlenku węgla który w procesie technologicznym zamieniany jest w ciało stale o temperaturze -78,5°C. Poprzez sprężanie, prasownie powstaje suchy lód w postaci bloków lub granulatu. Suchy lód ze względu na swoje właściwości posiada liczne zastosowania. Wykorzystywany jest w chłodnictwie, laboratoriach. W życiu codziennym używany jest w transporcie do schłodzenia lub podtrzymywania temperatury. Bardzo znany jest transport w suchym lodzie produktów spożywczych w stanie głębokiego zamrożenia lub wykorzystując z sublimację suchego lodu do transportu świeżych warzyw i owoców. W przypadku transport borówki w suchym lodzie nie chodzi o ich zamrożenie a otoczenie zimnym dwutlenkiem węgla, który powstrzymuje proces dojrzewania owoców. Owoce zachowują swoją świeżość nawet podczas długotrwałego transportu.






 Dzięki urządzeniom wykorzystywanym przez OCS do transportu produktów w kontrolowanej temperaturze, zostaje zachowana historia temperatury – od momentu pobrania przesyłki do finalnego przekazania jej odbiorcy. Rejestratory temperatury gromadzą cały czas dane z możliwością ich późniejszego wydruku. Informacje o zakresie temperatur występujących podczas transportu są bardzo ważne przy ustaleniu, czy dana próbka medyczna w sposób bezpieczny  przebyła drogę i jaki jest jej stan. Kontrolowana temperatura gwarancje, że próbka medyczna lub organ w pełni nadaje się do dalszego wykorzystania.
Dzięki urządzeniom wykorzystywanym przez OCS do transportu produktów w kontrolowanej temperaturze, zostaje zachowana historia temperatury – od momentu pobrania przesyłki do finalnego przekazania jej odbiorcy. Rejestratory temperatury gromadzą cały czas dane z możliwością ich późniejszego wydruku. Informacje o zakresie temperatur występujących podczas transportu są bardzo ważne przy ustaleniu, czy dana próbka medyczna w sposób bezpieczny  przebyła drogę i jaki jest jej stan. Kontrolowana temperatura gwarancje, że próbka medyczna lub organ w pełni nadaje się do dalszego wykorzystania. Rejestratory temperatury pozwalają również ustalić czy w trakcie transportu przesyłki nie doszło do ingerencji osób trzecich. Rejestratory temperatur poprzez gromadzenie danych podczas transportu pomagają również przy ewentualnych roszczeniach ubezpieczeniowych. Na rynku transportowym wykorzystywane są różne rejestratory temperatur a nawet takie, które pozwalają na śledzenie przesyłki z dokładnością do paru metrów. Dzięki nim można się dowiedzieć poprzez system GPRS w którym miejscu na trasie znajduje się przesyłka. Jest to bardzo ważne w momentach krytycznych, kiedy pacjent czeka już przygotowany na przeszczep. Jak do tej pory trzeba było wykonać telefon do kierowcy, aby upewnić się ile jeszcze czasu potrzeba, aby dojechał. Obecnie wystarczy włączyć odpowiednie oprogramowanie w komputerze, aby dokładnie dowiedzieć się, w jakim miejscu znajduje się przesyłka medyczna i podjąć odpowiednią decyzję, co dalej robić. Dysponując odpowiednimi rejestratorami temperatur kierowca może na bieżąco monitorować stan przesyłki. W przypadku wystąpienia problemów (rozszczelnienie opakowania lub inne) zostaje uprzedzony o przekroczeniu wartości granicznych temperatury i jest w stanie podjąć stosowne działania w celu zabezpieczenia ładunku. W przypadku działań awaryjnych kurier firmy OCS zawsze zabiera ze sobą suchy lód oraz wkłady chodzące po to, aby w chwili zagrożenia można było awaryjnie obniżyć temperaturę. Transport w temperaturach kontrolowanych jest wyjątkowy wrażliwy, dlatego, mimo że jeszcze taka sytuacja jeszcze nie miała miejsca dla własnego psychicznego komfortu kierowca zabiera ze sobą pakiet awaryjny.
Rejestratory temperatury pozwalają również ustalić czy w trakcie transportu przesyłki nie doszło do ingerencji osób trzecich. Rejestratory temperatur poprzez gromadzenie danych podczas transportu pomagają również przy ewentualnych roszczeniach ubezpieczeniowych. Na rynku transportowym wykorzystywane są różne rejestratory temperatur a nawet takie, które pozwalają na śledzenie przesyłki z dokładnością do paru metrów. Dzięki nim można się dowiedzieć poprzez system GPRS w którym miejscu na trasie znajduje się przesyłka. Jest to bardzo ważne w momentach krytycznych, kiedy pacjent czeka już przygotowany na przeszczep. Jak do tej pory trzeba było wykonać telefon do kierowcy, aby upewnić się ile jeszcze czasu potrzeba, aby dojechał. Obecnie wystarczy włączyć odpowiednie oprogramowanie w komputerze, aby dokładnie dowiedzieć się, w jakim miejscu znajduje się przesyłka medyczna i podjąć odpowiednią decyzję, co dalej robić. Dysponując odpowiednimi rejestratorami temperatur kierowca może na bieżąco monitorować stan przesyłki. W przypadku wystąpienia problemów (rozszczelnienie opakowania lub inne) zostaje uprzedzony o przekroczeniu wartości granicznych temperatury i jest w stanie podjąć stosowne działania w celu zabezpieczenia ładunku. W przypadku działań awaryjnych kurier firmy OCS zawsze zabiera ze sobą suchy lód oraz wkłady chodzące po to, aby w chwili zagrożenia można było awaryjnie obniżyć temperaturę. Transport w temperaturach kontrolowanych jest wyjątkowy wrażliwy, dlatego, mimo że jeszcze taka sytuacja jeszcze nie miała miejsca dla własnego psychicznego komfortu kierowca zabiera ze sobą pakiet awaryjny.
 Aby się przekonać czy mam rację wystarczy w domu przeprowadzić prosty test. Należy przygotować dwa takie same kieliszki wina. Do jednego kieliszka ustawionego w pozycji stającej nalewamy wino z pewnej wysokości. Do drugiego kieliszka nalewamy wino w pozycji półleżącej, czyli kieliszek musi być przechylony, aby można było spokojnie i powoli trunek wlać do kieliszka. Następnie próbujemy, jaki jest smak wina w jednym i drugim kieliszku i z pewnością się okaże, że w kieliszku, w którym wino było nalewane spokojnie smak jest inny. Czasami bardziej wyrazisty i mniej cierpki. Dzieje się tak, ponieważ na smak wina wpływa nie tylko temperatura i warunki transportu, ale również powietrze. Nalewając wino powoli bez wzburzenia dajemy czas na to, aby wino mogło odetchnąć. Bardzo często dochodzi do takiej sytuacji, że po otwarciu butelki wina ostatni kieliszek smakuje najlepiej. Dzieje się tak, dlatego że wino w butelce miało czas a by odetchnąć to jedno. Po drugie, miało czas na to, aby się rozgrzać, ponieważ najczęściej przechowujemy wino w lodówce.
Aby się przekonać czy mam rację wystarczy w domu przeprowadzić prosty test. Należy przygotować dwa takie same kieliszki wina. Do jednego kieliszka ustawionego w pozycji stającej nalewamy wino z pewnej wysokości. Do drugiego kieliszka nalewamy wino w pozycji półleżącej, czyli kieliszek musi być przechylony, aby można było spokojnie i powoli trunek wlać do kieliszka. Następnie próbujemy, jaki jest smak wina w jednym i drugim kieliszku i z pewnością się okaże, że w kieliszku, w którym wino było nalewane spokojnie smak jest inny. Czasami bardziej wyrazisty i mniej cierpki. Dzieje się tak, ponieważ na smak wina wpływa nie tylko temperatura i warunki transportu, ale również powietrze. Nalewając wino powoli bez wzburzenia dajemy czas na to, aby wino mogło odetchnąć. Bardzo często dochodzi do takiej sytuacji, że po otwarciu butelki wina ostatni kieliszek smakuje najlepiej. Dzieje się tak, dlatego że wino w butelce miało czas a by odetchnąć to jedno. Po drugie, miało czas na to, aby się rozgrzać, ponieważ najczęściej przechowujemy wino w lodówce.
