Skip to Content

Blog

Transport krwi

Transport krwi do laboratoriumTransport krwi z punku pobrań do laboratorium na terenie województwa mazowieckiego jest realizowany przez firmę OCS samochodami, które spełniają odpowiednie warunki do transportu materiału biologicznego. Obecnie rynek został zdominowany przez laboratoria sieciowe, dlatego z punków pobrań należy krew dostarczyć w celu wykonaniu badań na znaczne odległości. Centralizacja laboratoriów ma swoje dobre i złe strony niemniej jednak krew z wielu miejsc musi trafić do jednego punktu w którym zostanie dokonana analiza. W przypadku większych miast takich jak Warszawa zadanie wydawać się może łatwe niemniej jednak do łatwych nie należy. Warszawa jest miastem zatłoczonym, dlatego pojawiające się o różnej porze korki utrudniają dostarczenie krwi w odpowiednim czasie i temperaturze. Przewóz krwi z oddalonego punktu pobrań w okresie letnim to dbałość o zachowanie odpowiedniej temperatury. Pojemnik izotermiczny lub termotorba do transportu krwi musi być zaopatrzona w rejestrator temperatury z stałym podglądem jej zakresu przez osobę uprawnioną do jej przewozu.

transport krwiWarunki transportu krwi mają duży wpływ na wiarygodność uzyskanych wyników w laboratorium. Transport krwi do laboratorium w kontrolowanej temperaturze musi uwzględniać wymianę materiału chłodzącego w przypadku przedłużającego się postoju.

Transport krwi w kontrolowanej temperaturze

Czas i temperatura, w której jest transportowana krew mają duży wpływ na poziom glukozy i potasu we krwi. Poziom glukozy jest najbardziej stabilny w temperaturze + 4ºC.  jest podstawą dla uzyskania stabilnych wyników. Przewożenie krwi samochodami, które moją wadliwe zawieszenie również nie wchodzi w grę, ponieważ wstrząsanie próbki krwi podczas transportu może powodować hemolizę i wpływać niekorzystnie na wyniki.

Na podstawie badania krwi można rozpoznać wiele chorób i określić ich stopień zaawansowania.

Opakowania do transportu krwi

Opakowania do transportu krwi, osocza oraz materiału biologicznego które używane są codziennie przez firmę OCS. Realizując transport krwi w województwie Mazowieckim zapewniamy odpowiednie opakowania do transportu zarówno  na krótki dystans jak i na dłuższe trasy.

Warunki transportu krwi

Przewóz krwiWarunki transportu krwi dokładnie określają czas oraz temperaturę jej transportu. Właściwe oznakowanie i zabezpieczenie krwi jest podstawą do transportu materiału biologicznego. Każda transportowana próbka powinna posiadać oznakowanie pozwalające na jej jednoznaczną identyfikację. Krew musi być transportowana w odpowiednich pojemnikach, które chronią przed uszkodzeniami mechanicznymi oraz zabezpieczają ją przed światłem słonecznym. Najczęściej krew jest transportowana w lodówce transportowej lub pojemniku izotermicznym z wkładami chłodzącymi, w której jest utrzymywana stała temperatura.

Samochodami firmy OCS można transportować krew, próbki do badań, osocze. Krew przewożona jest w kontrolowanej temperaturze od + 2 °C do + 8 °C.

Termotorba ThermoTrek TCT do przewozu krwi.
Krew

krew

Krew w organizmie pełni funkcję transportową (przy pomocy układu krążenia) i zapewnia komunikację między poszczególnymi układami organizmu. Krew wraz z limfą, jako jedyna występuje w stanie płynnym. Krew pełni wiele funkcji mających fundamentalne znaczenie dla naszego życia. Składa się z krwinek czerwonych, krwinek białych, płytek krwi i osocza (plazmy).

Krwinki czerwone – są odpowiedzialne za transport tlenu do wszystkich komórek naszego organizmu

Krwinki białe są odpowiedzialne za obronę organizmu przed infekcjami

Płytki krwi zatrzymują krwawienie

Osocze stanowi do 55% objętości krwi i zawiera białka osocze jest odpowiedzialne za transport wody i substancji odżywczych do komórek, a także odprowadzanie produktów przemiany materii do wątroby, nerek i płuc.

Krew i jej poszczególne składniki mają na celu podtrzymywanie funkcji życiowych. Krew transportuje również hormony i inne substancje pomiędzy komórkami. Zapewnia utrzymanie homeostazy.

Rejestratory temperatury używane w trakcie transportu krwi przez firmę OCS.

Formularz zapytań dotyczący transportu krwi 

[contact-form-7 404 "Nie znaleziono"]

Dojazd do firmy OCS

5 Continue Reading →

Transport mrożonek

Transport mrożonek wzrasta wraz z zdobywaniem coraz większego zaufania dla naszych rodzimych warzyw i owoców na rynku międzynarodowym. Szukając rynków zbytu dla produktów mrożonych sięgamy coraz dalej, dlatego coraz więcej mrożonek transportowanych jest drogą lotniczą jak również drogą lądową i morską.

Mrożonki

mrożonkiMrożonki są jednym z ważniejszych elementów łańcucha spożywczego ze względu na to, że po zamrożeniu zachowują swoje walory smakowe i odżywcze. Sprzedawane są nie tylko zimą, kiedy to brakuje w sklepach świeżych warzyw, ale również w okresie letnim. Transport mrożonek odbywa się poprzez transport drogowy ze względu na jego mobilność i funkcjonalność. Zanim jednak mrożonki trafią do sklepów a później do naszych domów odbyć muszą długą drogę, dlatego każdy etap łańcucha logistycznego wymaga wysokiej precyzji działań. Począwszy od załadunku mrożonek aż do momentu dostawy do sklepów czy też nawet do prywatnych odbiorców. Najważniejszy w transporcie mrożonek jest czas transportu jak również prawidłowe ich przechowywanie w mroźniach lub specjalnych opakowaniach, ponieważ mrożonki nie lubią nagłych zmian temperatury. Utrzymanie stałej temperatury podczas załadunku oraz transportu i wyładunku jest priorytetowe. Produkty mrożone przy zetknięciu z wysoką temperaturą otoczenia bardzo szybko tracą swoje walory odżywcze i smakowe. Mrożonki po rozmrożeniu nie nadają się do ponownego zamrożenia stając się produktem bezwartościowym. Aby produkty mrożone nadawały się do konsumpcji muszą być transportowane w odpowiednich warunkach. Transport mrożonek odbywać się musi w zakresach temperatur od -18°C do – 8 °C i taka temperatura musi być zachowana podczas całego procesu dostaw.

transport mrożonekAby zachować kontrolowaną temperaturę forma transportu powinna być właściwa dla danej grupy produktów mrożonych. Mrożonki mogą być transportowane w opakowaniach zbiorczych lub luzem w zależności od ich ilości i zapotrzebowania. Temperatura nie może być wyższa od -18°C niemniej jednak dopuszczalne są wahania temperatury nie wiesze niż +/- 3°C. Istotne jest również udokumentowanie zakresu temperatur w trakcie transportu mrożonek, co gwarantuje pełną ich kontrolę w całym łańcuchu dostaw. Transport w kontrolowanej temperaturze mrożonek jest nieodzowny, aby zachować walory smakowe i odżywcze.

Transport mrożonek samochodami typu mroźnia

Samochody typu chłodnia posiadają izolowaną przestrzeń załadunkową (izotermiczne środki transportu) oraz agregat chłodniczy, który pozwala na utrzymanie stałej temperatury. Agregat chłodniczy w zależności od klasy jest w stanie schodzić przestrzeń załadunkową do – 20 °C. Samochodami typu chłodnia można transportować mrożonki luzem lub opakowaniach zbiorczych.

Transport mrożonek samochodami typu chłodnia

Samochody typu chłodnia posiadają termo izolacyjną przestrzeń załadunkową. Pozwala to na ograniczenie wymiany ciepła, co jest bardzo istotne w sezonie letnim. Transport mrożonek samochodami typu izoterma odbywa się w opakowaniach zbiorczych. Temperatura w trakcie transportu nie może być wyższa, niż maksymalna temperatura dozwolona dla danego produktu w stanie schłodzenia. Transport mrożonek musi być wykonywany środkami transportu, które mają potwierdzoną zgodność z wymogami ATP.

Transport mrożonek w suchym lodzie

Transport mrożonek w suchym lodzie odbywa się w odpowiednim środkiem transportu. Samochody typu „lodownie” są przeznaczone do transportu w suchym lodzie nie tylko mrożonek, lecz i innych produktów. Samochody takie posiadają zasobnik, w których jako źródło zimna wykorzystywany jest suchy lód. Samochody są tak zbudowane, aby można było z zewnątrz (dosypać) suchy lód, który traci na swojej objętości poprzez sublimację. Transport w suchym lodzie mrożonek odbywać się może do 12 godzin. Transport produktów mrożonych w suchym lodzie wykonywany jest przez firmę OCS o wielu lat zapewniając ciąg dostaw dla hurtowni i sklepów. Systemy logistyczne, jakie stosujemy w OCS to przede wszystkim specjalistyczne opakowania do transportu, które są przystosowane do przewożenia produktów w suchym lodzie, lub jeśli produkt nie może mieć styczności z suchym lodem stosujemy opakowania z zakresem temperatur do – 20 °C beż użycia suchego lodu. Wymagany jest wówczas system wymiennych paneli, które utrzymują stałą temperaturę – 20 °C.

Kolejnym rozwiązaniem do transportu w suchym lodzie są opakowania, które utrzymują temperaturę miedzy 2 – 8 °C jeśli wymagana jest świeżość przewożonego produktu a zamrożenie jej niszczy strukturę, zapach i smak. Jeśli są to bardzo egzotyczne produkty i drogie, producent żąda podczas transportu monitorowania temperatury w opakowaniu i do tego OCS używa dodatkowo rejestratorów temperatury. Oczywiście, jeśli towar jest większy niż możliwe do zaoferowania opakowania to wówczas oferuje się transport dedykowany samochodem z kontrolą temperatury w luku bagażowym ze stałym rejestrowaniem temperatury w kabinie kierowcy, który cały czas monitoruje jej zakres by nie było żadnych większych wahnięć temperatury. Po doręczeniu takiej przesyłki oprócz potwierdzenia doręczenia produktu kierowca wręcza wydruk z zapisem dokonanym przez rejestrator temperatury. Dla firm korzystających z transportu w suchym lodzie udostępniamy opakowania dla mrożonek. Nasi specjaliści z pewnością dobiorą odpowiednie opakowania dla danej grupy mrożonek.

Transport mrożonek – formularz konataktowy 

[contact-form-7 404 "Nie znaleziono"]

Dojazd do firmy OCS

12 Continue Reading →

Transport soku

Z roku na rok wzrasta popyt na soki owocowe, dlatego też transport soków musi nadążyć wraz z poszerzającym się rynkiem zbytu. Owoce rosnące w Polsce są bardzo doceniane przez rynki zagraniczne w szczególności w krajach w których położenie geograficzne uniemożliwia ich sadzenie i doglądanie by potem mieć wspaniały smak owoców i soków.   Transport żywności w tym i soku jest jednym z największych wyzwań logistycznych. Transport soku owocowego to szybkość działania oraz kontrolowana temperatura, która musi być zapewniona na każdym etapie przewozu. Od odpowiednio zorganizowanego transportu soku zależy ich, jakość i walory smakowe.

Transport drogowy soku

transport drogowy soku

Transport soku musi obywać się szybko i z uwzględnieniem wielu wymagań dotyczących jego jakości. W celu zachowania wszystkich walorów transportowanych soków wymagane jest zapewnienie jak najkrótszego czasu dostaw do odbiorcy zachowując warunki w których nie zachodzą żadne przyspieszone procesy dojrzewania czy też wysychania.. Do transportu soku najczęściej korzysta się z transportu drogowego, który jest transportem elastycznym i tanim. Transport drogowy jest rozwiązaniem funkcjonalnym i co warto podkreślić najmniej wymagającym pod względem organizacyjnym. Odpowiednia logistyka zamówień pozwala na dostosowanie floty oraz tras przewozu w sposób pozwalający na optymalne wykorzystanie zasobów, jakimi dysponuje firma przewozowa. Transport soków musi się jednak odbywać w odpowiednich warunkach. Warunki transportu produktów spożywczych w tym i produktów mrożonych określa podpisana przez stronę Polską w 1984 roku Umowa ATP. Umowa ATP o międzynarodowych przewozach szybko psujących się artykułów żywnościowych określa dokładny zakres temperatur, w których poszczególne produkty spożywcze mogą być transportowane. Określa również, jakie środki transportu mogą być przeznaczone do ich transportu.

W umowie znajdują się tabele przedstawiające maksymalne temperatury podczas transportu artykułów żywnościowych schłodzonych i mrożonych w tym, soków oraz soków mrożonych. Monitorowanie temperatury podczas transportu soków ma kluczowe znaczenie dla zachowania świeżości i przydatności transportowanych towarów do konsumpcji.

Transport zamrożonych lub głęboko zamrożonych koncentratów soku powinien się odbywać w – 20 °C

Transport lotniczy soków

Transport lotniczy soków

Chociaż transport lotniczy wymaga większego zaangażowania i logistyki mimo to z roku na rok transport soków mrożonych wzrasta. Transport drogą powietrzną jest szybszy, dlatego pozwala na szybkie reagowanie na popyt w celu zaspokojenia potrzeb rynku międzynarodowego. Transport lotniczy stał się nieodzownym narzędziem dla firm, które dynamicznie się rozwijają a w przypadku soków chcą być o krok przed konkurencją. Transport soku drogą lotniczą jest realizowany od lat przez firmę OCS. Współpracując z przewoźnikiem międzynarodowym OCS Anna Grup realizujemy transport soków w suchym lodzie do 200 krajów. Realizując zamówienie musimy również spełniać wymogi dla transportu materiałów niebezpiecznych IATA.

Suchy lód w tym przypadku jest chłodziwem dla utrzymania odpowiedniej temperatury soków podczas transportu lotniczego. Jest uważany za materiał niebezpieczny UN 1845 ze względu na to, że nie składa się wody a dwutlenku węgla. Dwutlenek węgla w procesie ściskania i rozprężania przekształcany jest w ciało stałe o temperaturze – 78°C z pominięciem stanu ciekłego. W kontakcie z powietrzem sublimuje już od temperatury – 77 C przekształcając się ponownie w bezwonny i bezbarwny gaz, który może sprawiać zagrożenie podczas lotu, stąd w niektórych samolotach są restrykcje odnośnie jego ilości na pokładzie samolotu. Realizując transport lotniczy soku zapewniamy również transport łączony z pełną kontrolą temperatury pomiędzy transportem lotniczym a drogowym i ten rodzaj skomplikowanej logistyki jest nazywany z języka angielskiego Cold Chain Logistics.

Transport soku – formularz kontaktowy 

[contact-form-7 404 "Nie znaleziono"]
5 Continue Reading →

Handlowiec

Stanowisko:

Miejsce pracy:

Handlowiec

Warszawa / Raszyn

Podstawowe obowiązki:

  • nawiązywanie i utrzymywanie kontaktów handlowych oraz trwałych relacji biznesowych w kanale B2B
  • prezentowanie oferty OCS w wyznaczonej strefie handlowej (Warszawa – Centrum / Mokotów)
  • współpraca z Biurem Obsługi Klienta w celu pozyskiwania oraz utrzymywania klientów wyznaczonej strefie handlowej i realizacji co miesięcznego planu sprzedaży
  • analizowanie rynku pod kątem potencjalnych odbiorców usług
  • budowanie pozytywnego wizerunku firmy wśród klientów oraz współpracowników
  • raportowanie wyników aktywności handlowej

Od kandydatów oczekujemy:

  • min. 1 rok doświadczenia w sprzedaży B2B
  • wykształcenia wyższego (min. licencjat), ewentualnie w trakcie studiów - min. 3 rok
  • min. komunikatywnej znajomości języka angielskiego
  • efektywności i entuzjazmu w działaniu
  • łatwości nawiązywania kontaktów międzyludzkich
  • wytrwałości i odporności na stres
  • prawa jazdy kat. B
  • bardzo dobrej znajomości obsługi komputera
  • wysokiej kultury osobistej, dyspozycyjności oraz elastyczności

W zamian oferujemy:

  • umowę o pracę lub inną formę zatrudnienia wygodną dla Ciebie
  • atrakcyjne wynagrodzenie z systemem premiowym, samochód służbowy, laptop oraz telefon komórkowy
  • prywatną opiekę medyczną

Osoby zainteresowane prosimy o przesłanie CV wraz ze zdjęciem na adres PRACA@kurier.rcs.com.pl.

Prosimy o dopisanie następującej klauzuli:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Ustawą o Ochronie Danych Osobowych z dnia 29.08.97 (tj. Dz. U. z 2014 r. poz. 1182, 1662)”.

Uprzejmie informujemy, że skontaktujemy się tylko z wybranymi kandydatami.

Wszystkim Państwu bardzo dziękujemy za poświęcony czas i za przesłanie dokumentów aplikacyjnych.

0 Continue Reading →

Transport i przechowywanie szczepionki

Przechowywanie szczepionki tak samo jak jej transport jest bardzo ważny, ponieważ szczepionka posiada materiał biologiczny, który może ulec miejscowemu zamrożeniu lub przegrzaniu. Nieodpowiednie przechowywanie szczepionki może doprowadzić do utraty jej właściwości.

Transport i przechowywanie szczepionki

Tematyka szczepień i samej szczepionki jest omawiana zawsze w monecie wzrastającej liczby zachorowań na grypę. Najczęściej można o szczepionkach usłyszeć w sezonie jesienno/zimowym lub na wiosnę, kiedy warunki pogodowe są zmienne i wzrasta ilość pacjentów cierpiących z wyziębienia organizmu. Szybkie zmiany temperatury, przemoczenie lub zimny wiatr mogą doprowadzić to przeziębienia niemniej jednak nieporozumieniem jest traktowanie przeziębienia na równi z grypą. Szczepionki są potrzebne do walki z grypą, ponieważ jest ona wywoływana przez wirusy RNA z rodziny Orthomyxoviridae. Wirus grypy rozprzestrzenia się drogą kropelkową i bardzo szybko można się grypą zarazić. Czekając w kolejce do lekarza z zwykłym przeziębieniem możemy mieć kontakt z osobami chorymi na grypę, którzy nie zdają sobie sprawy z tego, że zarażają w ten sposób innych. Wirus grypy jest bardzo groźny, ponieważ jest aktywny przez trzy godziny. Może się nim zarazić w autobusie, tramwaju czy nawet w pracy. Grypa atakuje drogi oddechowe powodując wiele związanych z tym objawów takich jak:

  • gorączkaopakowanie do transportu w kontrolowanej temperaturze
  • ból głowy
  • uczucie zmęczenia
  • kaszel
  • nieżyt nosa
  • ból gardła
  • łamanie w kościach

Jak widać są to również typowe objawy przeziębienia. Zwyczajne przeziębienie jest leczone całkowicie inaczej niż grypa i wystarczy parę dni leczenia abyśmy byli ponownie aktywni. Do walki z grypą potrzebne są szczepionki, które uodparniają nasz organizm i przygotowują go do obrony. Chociaż zdania są podzielone i niektórzy uważają, że szczepionki nie są potrzebne to jednak w okresie jesiennym sporo osób profilaktycznie poddaje się szczepieniom przeciwko grypie. Szczepionkę można kupić samemu w aptece lub bezpośrednio w przychodni. Aby szczepionka nie straciła swoich właściwości należy ją odpowiednio przechowywać i w odpowiednich warunkach transportować.

Przechowywanie szczepionki

przechowywanie szczepionki

Szczepionki są wrażliwe na zmiany temperatury, dlatego ich transportem zajmują się firmy specjalistyczne. Szczepionki są lekiem pochodzenia biologicznego a ich skład uzależniony jest od ich zastosowania. Inny skład posiada szczepionka przeciwko błonicy lub tężcowi a inny przeciwko krztuścowi. Oznacza to, że wszystkie szczepionki są bardzo wrażliwe na zmiany temperatury a tym samym nie są one obojętne na warunki ich przechowywania. Aby szczepionki nie straciły swoich właściwości od momentu wyprodukowania do momentu ich użycia szczepionka powinna być przechowywana w warunkach tzw. „zimnego łańcucha”. Oznacza to temperaturę pomiędzy + 2°C do + 8°C. Dla większości szczepionek równie niekorzystne jest ich przegrzanie lub miejscowe zamrożenie.

Podanie szczepionki, która była nieprawidłowo przechowywana w punktach medycznych lub była ona nieodpowiednio transportowana może spowodować poważne zagrożenie dla zdrowia pacjenta.

torba do transportu szczepionek w kontrolowanej temperaturzeKupując szczepionkę w aptece powinniśmy być poinformowani, w jakich warunkach należy ją przewozić i przechowywać w domu.  W przypadku konieczności spełnienia odpowiednich warunków transportu i przechowywania należy zakupić opakowanie termoizolacyjne.

Niektóre szczepionki mogą być przechowywane w domowej lodówce do momentu ich zastosowania. Tutaj jedna uwaga. Szczepionkę powinno się przechowywać wewnątrz lodówki (nie w zamrażalce). Przechowywanie szczepionki na drzwiczkach lodówki może ją narazić na zbyt gwałtowne zmiany temperatury podczas otwierania i zamykania drzwiczek. Przechowywanie szczepionki wewnątrz lodówki na półce zapewni odpowiednie warunki (mniejsze wahania temperatury) a tym samym skład biologiczny nie ulegnie rozkładowi.

Transport szczepionki

transport szczepionki

Specjalistyczne firmy zajmujące się transportem szczepionek posiadają odpowiednie opakowania termoizolacyjne, które przez długi czas mogą utrzymywać odpowiednią temperaturę. Transport specjalistyczny na długim dystansie wymaga zachowania ostrożności i kontrolowanej temperatury, która jest wymagana dla danej partii szczepionek. W przypadku transportu zakupionej szczepionki do domu również powinniśmy zachować ostrożność. Szczepionka zakupiona w aptece powinna być w jak najkrótszym czasie przetransportowana w opakowaniu zabezpieczającym przed zmianami temperatury do miejsca docelowego. W nagłych wypadkach szczepionka może być transportowana bez specjalistycznego opakowania, jeżeli temperatura powietrza nie przekracza 25°C oraz czas transportu nie przekracza 60 minut. Gdy temperatura jest wyższa lub czas oczekiwania na szczepienie będzie dłuższy niż 60 minut należy kupić opakowanie termoizolacyjne. Odpowiednie opakowanie chroni szczepionkę przed zmianami temperatury, co szczególnie jest ważne w okresie letnim. Jest to bardzo ważne w sezonie wzmożonej zachorowalności na grypę, ponieważ czas oczekiwania na szczepienie wydłuża się i to znacznie.

Dział zajmujący się transportem szczepionek: Transport Farmaceutyczny

5 Continue Reading →

Szczepionki

Szczepionki towarzyszą nam niemal od dnia narodzin do później starości. Obecnie słyszymy o wzrastającej liczbie zachorowań na grypę. Mutacjach grypy, które zagrażają życiu nam wszystkim. W sezonie zachorowań na grypę potrzebna jest stała dostawa szczepionek do placówek medycznych w całym kraju. Prowadząc transport specjalistyczny przy zwiększonej zachorowalności na grypę otrzymujemy bardzo często pilne zlecenia na transport szczepionek. Obecnie jesteśmy informowani niemal codziennie przez media że mimo technicznych możliwości w niektórych miejscach naszego kraju brakuje tak potrzebnych szczepionek na grypę. Brakuje, ponieważ transport szczepionek to zapewnienie odpowiednich warunków nie tylko w trakcie transportu, ale również znacznie później w przychodniach w których wykonywane są szczepienia.

Transport szczepionek

Zalecenia Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) wskazują na konieczność zapewnienia podczas transportu szczepionek stabilnych warunków termicznych w granicach od + 2°C do + 8°C. Zalecenia te dotyczą również warunków przechowywania szczepionek w placówkach medycznych. Można by pomyśleć, że w okresie zimowym nie jest to takie trudne zważywszy, że zimą mamy do czynienia z temperaturą minusową. Niestety tak nie jest. Utrzymanie stałej temperatury pomiędzy + 2°C do + 8°C nie jest takie proste nawet, gdy placówka medyczna dysponuje odpowiednimi urządzeniami chłodniczymi. W przypadku braku energii elektrycznej może się okazać, że takie wymogi nie mogę być spełnione. Chwilowe przegrzanie szczepionki lub miejscowe przemrożenie może doprowadzić do utraty skuteczności szczepionki.

Dotyczy to stosowanych obecnie bardzo często szczepionek przeciwko błonicy, tężcowi, krztuścowi i wielu innych. Uważa się, że aż 30% obecnie stosowanych szczepionek jest szczególnie wrażliwych na przegrzanie lub miejscowe przemrożenie.

Opakowania, które służą do transportu w kontrolowanej temperaturze w tym i szczepionek. Firma OCS dysponuje pełnym zestawem opakowań które spełniają wytyczne stawiane przez Ministerstwo Zdrowia. Eksperci firmy OCS zajmujący się działem transportu medycznego zawsze służą pomocą w doborze opakowań w zakresie transportu specjalistycznego. Od lat wykonujemy transport szczepionek w kontrolowanej temperaturze.

Według danych Global Alliance for Vaccines and Immunization (GAVI) oraz Vaccine Fund szczepionki są jednym z najkosztowniejszych procedur medycznych. Transport szczepionek i ich dystrybucja jest zaliczana do grupy podwyższonego ryzyka, ponieważ utrata możliwości utrzymania optymalnej temperatury może przyczynić się do bardzo dużych strat. Aby spełnić określone wymogi dotyczące transportu szczepionek należy liczyć się ze sporymi kosztami. Niektórzy dystrybutorzy szczepionek radzą sobie w ten sposób, że za jednym razem przewożą mniejszą ilość szczepionek, aby w razie awarii ponieść jak najmniejsze straty. Do transportu szczepionek dochodzą również koszta ubezpieczenia, które również są niemałe. Warto jednak podkreślić, że przestrzeganie rygorów łańcucha chłodniczego jest problemem nie tylko naszych rodzimych firm przewozowych. Jest to problem o zasięgu globalnym dotyczącym wszystkich krajów, bez względu na ich lokalne warunki klimatyczne.

Kontrolowana temperatura szczepionki

Procedury związane z transportem szczepionek opierają się na obowiązku zachowania rygorów łańcucha chłodniczego, który gwarantuje zapewnienie stabilnej kontrolowanej temperatury w granicach od + 2°C do + 8°C w czasie transportu. Obowiązek zachowania kontrolowanej temperatury obowiązuje jednak nie tylko podczas transportu, ale od chwili jej wyprodukowania do podania pacjentowi włącznie. Podając od czasu do czasu na portalach społecznościowych informacje, że firmę OCS obowiązuje alarm szczepionkowy oznacza to, że od otrzymania telefonu, zlecenia jesteśmy zobowiązani dostarczyć szczepionki w jak najkrótszym czasie z zachowaniem odpowiedniej temperatury do punktu docelowego. Na szczęście od lat dysponujemy osobnym działem specjalistów, którzy w ciągu roku przechodzą dodatkowe szkolenia, ponieważ z roku na rok ulęgają zmianie metody leczenia a tym samym wymagania w stosunku do transportu specjalistycznego. Warunki transportu szczepionek i ich przechowywania ustalane są przez producenta szczepionek i podawane w charakterystykach poszczególnych produktów leczniczych. Warunki transportu muszą być bezwzględnie przestrzegane przez wszystkich uczestników tego procesu.

Zgodnie z obowiązującymi w Polsce zasadami transportu i dystrybucji szczepionek załadunek i transport produktów leczniczych powinien gwarantować:

  1. Natychmiastową identyfikację produktu leczniczego, jego nadawcy i odbiorcy
  2. Zabezpieczenie przed szkodliwym działaniem wysokiej i niskiej temperatury.
  3. Zabezpieczenie przed światem nie tylko słonecznym.
  4. Zabezpieczenie przed nadmierną wilgotnością.
  5. Zabezpieczenie przed wzajemnym skażeniem produktów leczniczych, dlatego w większości przypadków transport odbywa się w odpowiednich opakowaniach. Każda partia szczepionki oddzielnie.
  6. Zabezpieczenie przed uszkodzeniem mechanicznym oraz kradzieżą

 

Temperatura transportu szczepionki oraz maksymalna wilgotność powietrza wynika zawsze ze specyficznych właściwości jakie posiada szczepionka. Jej zawartości, czyli specyficznego składu który składa się na produkt finalny. Obowiązkiem przewoźnika jest udokumentowanie, że transport szczepionek przebiegał w wymaganej temperaturze, dlatego jak już wspominałem wcześniej przy omawianiu przesyłek farmaceutycznych bardzo ważny jest odpowiedni dobór rejestratorów temperatury.  Kierowca musi być stale informowany o temperaturze w ładowni lub opakowaniu, w którym jest transportowana szczepionka.

Na koniec jedna uwaga. Stosowanie procedur łańcucha chłodniczego ma sens w momencie, gdy wszystkie podmioty występujące w tym łańcuchu dostosują się do powyższych zaleceń temperaturowych.

5 Continue Reading →

Transport borówki w suchym lodzie

Transport borówki w suchym lodzie nie musi oznaczać, że dany produkt będzie transportowany w stanie głębokiego zamrożenia. W transporcie specjalistycznym warzyw i owoców najważniejsza jest świeżość produktów. Korzystając z specyficznych właściwości suchego lodu przestrzeń bagażowa jest wypełniania zimnym dwutlenkiem węgla, który powstrzymuje proces gnicia, rozkładu.

Transport borówki

Transport warzyw i owoców w suchym lodzie polega na wyeliminowaniu tlenu z przestrzeni bagażowej lub opakowania i do tego nadaje się wyśmienicie suchy lód, który składa się z dwutlenku węgla. Poprzez sublimację, czyli przekształcaniu się z ciała stałego w gaz (CO2) wypełnia przestrzeń bagażową eliminując tlen który jest przyczyną szybszego dojrzewania i psucia się warzyw o owoców. W przypadku transportu borówki Amerykańskiej brak tlenu oznacza, że zostaną one dostarczone na miejsce w stanie, w którym proces dojrzewania został zatrzymany. Transport borówki Amerykańskiej w odpowiedniej temperaturze oraz w suchym lodzie jest powszechnie stosowany w całej Unii Europejskiej. Transportem w suchym lodzie zajmują się firmy specjalistyczne, których zadaniem jest szybkie dostarczenie świeżych warzyw i owoców na miejsce docelowe. Firma OCS od wielu lat zapewnia ciąg dostaw borówki Amerykańskiej z kraju do innych państw Unii Europejskiej. Transport borówki w suchym lodzie wykonywany jest nie tylko latem ale również zimą aby uzupełnić zapasy.

Transport borówki w suchym lodzie

Na zdjęciach widzimy załadunek i transport borówki Amerykańskiej do Chile. Transport odbywał się w kontrolowanej temperaturze na 24 paletach (oczywiście odpowiednio zabezpieczonych) z użyciem wkładów chłodzących oraz koców termicznych. Przestrzeń bagażowa została wypełniona dwutlenkiem węgla, który pochodził z suchego lodu. Suchy lód który był uzupełniany w trakcie transportu zapewniał stałą temperaturę oraz odpowiednią wilgotność powietrza. Borówka wysoka (borówka Amerykańska) jest gatunkiem, który zdobywa coraz więcej zwolenników pośród polskich producentów. Coraz więcej firm transportowych oferuje transport specjalistyczny borówki Amerykańskiej w warunkach kontrolowanej temperatury. Borówka jest obecnie powszechnie dostępna nie tylko w marketach, ale również mniejszych sklepach. Z upraw prowadzonych w Polsce borówka jest dostępna od początku lipca do połowy września. Owoce bezpośrednio po zebraniu należy schłodzić do 15 °C, a następnie przygotowując do transportu do temperatury 6 °C. Taka temperatura pozwala na przechowywanie borówki amerykańskiej do 15 dni a tym samym do długotrwałego transportu. Transport borówki w suchym lodzie zapewnia również odpowiednią wilgotność w przestrzeni bagażowej.

Borówka Amerykańska

borówka AmerykańskaPolska jest obecnie zaliczana do krajów wiodących w Europie w produkcji borówki wysokiej. Aby wydłużyć podaż borówki Amerykańskiej są one przechowywane w chłodni z kontrolowaną temperaturą oraz atmosferą o składzie 13% dwutlenku węgla i 2% tlenu. Temperatura w komorach wynosi 0 do 2°C, wilgotność atmosfery 85 do 90%. W takich warunkach owoce borówki wysokiej mogą być przechowywane nawet do sześciu tygodni.

Zbiór jagód borówki rozpoczyna się w lipcu i w zależności od odmiany, może trwać do pierwszych przymrozków. Owoce borówki są bardzo zdrowe. Nie zawierają tłuszczu a 250g świeżych owoców pokrywa połowę dziennej dawki dla osoby dorosłej wit. C. Barwnik znajdujący się w skórce tzw. antocyjan to bardzo silny antyutleniacz, który poprawia krążenie krwi, przeciwdziała zmęczeniu oczu oraz jest pomocny w leczeniu cukrzycy. Garbniki zawarte w borówce działają także odtruwająco, gdyż mają zdolność wiązania toksyn bakteryjnych i metali ciężkich. Stwierdzono również że związki zawarte w borówce mają działanie antynowotworowe, a duża ilość drobnych nasion bardzo dobrze wpływa na pracę układu pokarmowego. Jak widać nie można się dziwić, że borówka Amerykańska zdobywa takie uznanie na rynku międzynarodowym. Dzięki składnikom odżywczym jest niezastąpiona w codziennej diecie. Jak widać nie można się dziwić że transport borówki w suchym lodzie wzrasta w naszym kraju z roku na rok.

Suchy lód

suchy lódSuchy lód składa się z dwutlenku węgla który w procesie technologicznym zamieniany jest w ciało stale o temperaturze -78,5°C. Poprzez sprężanie, prasownie powstaje suchy lód w postaci bloków lub granulatu. Suchy lód ze względu na swoje właściwości posiada liczne zastosowania. Wykorzystywany jest w chłodnictwie, laboratoriach. W życiu codziennym używany jest w transporcie do schłodzenia lub podtrzymywania temperatury. Bardzo znany jest transport w suchym lodzie produktów spożywczych w stanie głębokiego zamrożenia lub wykorzystując z sublimację suchego lodu do transportu świeżych warzyw i owoców. W przypadku transport borówki w suchym lodzie nie chodzi o ich zamrożenie a otoczenie zimnym dwutlenkiem węgla, który powstrzymuje proces dojrzewania owoców. Owoce zachowują swoją świeżość nawet podczas długotrwałego transportu.

Transport w suchym lodzie wykonywany jest przez specjalistów swojej branży. Dysponujemy osobnym działem transportu specjalistycznego – „przesyłki w suchym lodzie

6 Continue Reading →

Transport w suchym lodzie

Transport w suchym lodzie jest jedną z wielu specjalizacji firmy OCS. Realizujemy transport dla firm w suchym lodzie produktów mięsnych, spożywczych lub dla przemysłu farmaceutycznego transport leków i półproduktów. Suchy lód składający się z dwutlenku węgla posiada temperaturę – 78 C° dzięki czemu w stanie głębokiego zamrożenia można transportować produkty w dowolne miejsce w kraju i za granicą.

Transport w suchym lodzie

Transport w suchym lodzie nie opiera się jedynie na głębokim zamrożenie jakichkolwiek produktów. Idea transportu w suchym lodzie jest inna i bardziej bogata nić można się spodziewać. W suchym lodzie transport odbywa się owoców, warzyw i innych delikatnych produktów naszej żywicielki ziemi. Produkty delikatne nie są zamrażana a otaczane są zimnym dwutlenkiem węgla, który powstrzymuje proces dojrzewania oraz proces rozkładu, gnicia. Dwutlenek węgla pochodzi z suchego lodu, który w kontakcie z cieplejszym powietrzem sublimuje, czyli przekształca się w dwutlenek węgla, z którego jest wytwarzany. Dzięki temu przestrzeń ładowni lub opakowania do transportu jest wypełniona dwutlenkiem węgla odcinając w ten sposób dopływ tlenu.

Transport w suchym lodzie karmy dla psów

Transport w suchym lodzie karmy dla psówFirma OCS od wielu lat realizuje transport przesyłek miejskich i podmiejskich na terenie województwa mazowieckiego. Zarówno przesyłek specjalistycznych, w których uwzględnione są również przesyłki w suchym lodzie. Zapewniamy w ten sposób ciąg dostaw dla firm produkcyjnych jak i stanowisk handlowych. W obecnym 2016 roku rozpoczęliśmy współpracę z e-sklepem który dostarcza specjalistyczną karmę dla psów na terenie województwa mazowieckiego. Firma OCS gwarantuje transport karmy w pełnym zakresie bezpośrednio z magazynu do osób, które zamówią odpowiednią jej ilość. Dostawa kurierska w suchym lodzie to najbezpieczniejszy i najwygodniejszy odbiór zamówionej mrożonej karmy dla zamówień powyżej 50 PL. Przy zamówieniach powyżej 200 PL dostawa jest gratis. Koszt dostawy karmy dla psów powyżej 15 km ustalany jest indywidualnie. Transport karmy dla psów w suchym lodzie gwarantuje, że będzie ona świeża, zdatna do dalszego przechowywania w stanie zamrożonym. Karma Smart Dogs nie jest typową mrożonką, która jest dostępna w większości sklepów. Jedzenie dla psów BARF pochodzi od skrótu w języku angielskim „Biologically Appropriate Raw Food” i oznacza „Odpowiednie Biologicznie Surowe Jedzenie”. BARF to naturalny i pierwotny sposób żywienia psów, którym mogą się odżywiać psy wszystkich ras. W karmie dla psów Barf nie znajdziecie wypełniaczy typu pszenica, kukurydza, kasze czy też ryż. Karma dla psów nie zawiera również produktów typu śruty zbożowe, makarony, chleb lub naszych rodzimych ziemniaków. Idą karmy BARF jest zaspokojenie dziennego zapotrzebowania na mięso oraz produkty pochodne, które od zawsze były głównymi składnikami psiej diety. Pies od zawsze był i jest mięsożerny, dlatego nie potrzebuje takich ilości wypełniaczy, które są serwowane w suchej karmie.

Karma dla psów

Sklep Psie Sprawy posiada bogatą ofertę karmy dla psów oraz produktów, które mogą wzbogacić dzienną dietę naszych czworonogów. Odnośnik do e-sklepu znajduje się w dolnej części artykuły niemniej jednak należy wyróżnić wśród wielu dwie z pełnej listy ofertowej.

Primex dla psów dorosłych

Pełnowartościowa karma dla psów zawierająca mielone mięso wołowe, podroby oraz indyka z kością.karma dla psów Primex

Skład mieszanki:

  • mięso wołowe 60%
  • podroby wołowe 10%
  • indyk z kością 30%.

Karmę Primex dla psów dorosłych należy przechowywać w temperaturze minimum -18C. Karma dla psów powinna być podawana po rozmrożenie bez poddawania obróbce cieplnej – gotowaniu.

Primex dla psów młodych

Pełnowartościowa karma dla psów młodych zawierająca mielone mięso wołowe, podroby wołowe oraz indyka z kością.

Skład mieszanki:Primex dla psów młodych

  • mięso wołowe 40%
  • podroby wołowe 10%
  • indyk z kością 50%.

Karmę Primex dla psów młodych należy przechowywać w temperaturze minimum -18C. Podawana po rozmnożeniu bez gotowania. Karma dla psów nie jest do spożycia dla ludzi.

Dieta Barf

Barf to skrót od angielskiego Biologically Appropriate Raw Food czyli biologicznie odpowiednie surowe jedzenie. Jest to rodzaj diety dla psów opartej na podawaniu wyłącznie surowego i nieprzetworzonego pokarmu. Propagatorem takiego sposobu żywienia był australijski dr weterynarii Ian Billinghurst. Określił on zasady diety tak, aby była najbardziej optymalna dla małych i dużych psów i miała ona swoje odbicie w dzisiejszych warunkach.

Dieta Barf

Barfowanie (bo tak potocznie nazywa się ten rodzaj żywienia zwierząt) zaliczamy do naturalnych form żywieniowych produktów surowych bez wypełniaczy.

Dział zajmujący się transportem w suchym lodzie – „transport w suchym lodzie

Sklep „Psie Sprawy” zajmujący się dystrybucją Diety Barf => www.psiesprawy.com

5 Continue Reading →

Rejestratory temperatury transportu

Transport w kontrolowanej temperaturze, jaki wykonujemy od lat nie byłby możliwy gdyby nie odpowiednie opakowania do transportu oraz rejestratory temperatury. Oczywiście większość usług transportowych można wykonać korzystając z odpowiedniej przestrzeni bagażowej, która jest zaopatrzona w agregat chłodzący, lecz nie usługi specjalistyczne. Transport specjalistyczny, jakie wykonujemy wymaga od nas odpowiedniego podejścia do zawartości przesyłki, jaka jest nam powierzana. Tym bardziej, że musimy dosyć często reagować natychmiast obsługując sektor medyczny i branżę farmaceutyczną.

Rejestratory temperatury

Rejestratory wykorzystywane są w transporcie specjalistycznym. Rejestratory temperatur mierzą i gromadzą dane w trakcie wykonywania transportu specjalistycznego a szczególnie, gdy mamy do czynienia z usługą Time Critical. Usługa transportowa Time Critical wymaga od nas pełnej gotowości, ponieważ branża medyczna to szereg niespodzianek, jakie mogą się wydarzyć w każdej chwili. Pełną gotowość zapewnia osobny dział, jakim dysponujemy. Fachowy dział medyczny, który jest gotowy po otrzymaniu telefonu (czyli zamówienia) to specjaliści w swojej branży. Należy dodać, że zespół w pełni przeszkolony i gotowy do działania. Szkolenia odbywają się na bieżąco, a o nich już nie raz informowaliśmy na portalach społecznościowych.

Zespół specjalistów jest w każdej chwili gotowy na podjęcie odpowiednich działań w zakresie transportu próbek medycznych i substancji aktywnych w kontrolowanej temperaturze lub w stanie głębokiego zamrożenia. W zakresach temperatur:rejestrowanie temperatury

  • W stanie głębokiego zamrożenia – 65°C do – 85°C (określone jako -85°C)
  • W stanie zamrożonym -15°C do – 20°C (określone jako -20°C)
  • schłodzonym + 2°C do + 8°C

Aby sprostać wymaganiom potrzebne są odpowiednie opakowania, które pozwolą na zachowanie pożądanej temperatury przez czas trwania transportu. Nie jest ważne gdzie. Czy to jest transport z placówki medycznej do innego kraju czy określonego miejsca w Polce. Odpowiednia temperatura musi być utrzymana przez cały cykl transportu i pomocne są w tym rejestratory temperatury.

Monitorowanie temperatury podczas transportu

Do monitorowanie temperatury firma OCS korzysta z urządzeń firmy Sensitech, aby w pełni zapewnić bezpieczeństwo produktów przesyłanych w kontrolowanej temperaturze. Kontrolowana temperatura musi być zachowana od odebrania przesyłki medycznej do punktu jej dostarczenia. Monitorowanie temperatury jest bardzo ważne, gdy mamy do czynienia próbkami medycznymi i substancjami aktywnymi, ponieważ od zadanej temperatury zależy bezpieczeństwo zdrowie ludzkie.

Rejestratory temperaturyDzięki urządzeniom wykorzystywanym przez OCS do transportu produktów w kontrolowanej temperaturze, zostaje zachowana historia temperatury – od momentu pobrania przesyłki do finalnego przekazania jej odbiorcy. Rejestratory temperatury gromadzą cały czas dane z możliwością ich późniejszego wydruku. Informacje o zakresie temperatur występujących podczas transportu są bardzo ważne przy ustaleniu, czy dana próbka medyczna w sposób bezpieczny  przebyła drogę i jaki jest jej stan. Kontrolowana temperatura gwarancje, że próbka medyczna lub organ w pełni nadaje się do dalszego wykorzystania.

Jak widać nie da się tak specjalistycznych przesyłek transportować w luku bagażowym z agregatem chłodzącym. rejestratory temperatury firmy SensitechRejestratory temperatury pozwalają również ustalić czy w trakcie transportu przesyłki nie doszło do ingerencji osób trzecich. Rejestratory temperatur poprzez gromadzenie danych podczas transportu pomagają również przy ewentualnych roszczeniach ubezpieczeniowych. Na rynku transportowym wykorzystywane są różne rejestratory temperatur a nawet takie, które pozwalają na śledzenie przesyłki z dokładnością do paru metrów. Dzięki nim można się dowiedzieć poprzez system GPRS w którym miejscu na trasie znajduje się przesyłka. Jest to bardzo ważne w momentach krytycznych, kiedy pacjent czeka już przygotowany na przeszczep. Jak do tej pory trzeba było wykonać telefon do kierowcy, aby upewnić się ile jeszcze czasu potrzeba, aby dojechał. Obecnie wystarczy włączyć odpowiednie oprogramowanie w komputerze, aby dokładnie dowiedzieć się, w jakim miejscu znajduje się przesyłka medyczna i podjąć odpowiednią decyzję, co dalej robić. Dysponując odpowiednimi rejestratorami temperatur kierowca może na bieżąco monitorować stan przesyłki. W przypadku wystąpienia problemów (rozszczelnienie opakowania lub inne) zostaje uprzedzony o przekroczeniu wartości granicznych temperatury i jest w stanie podjąć stosowne działania w celu zabezpieczenia ładunku. W przypadku działań awaryjnych kurier firmy OCS zawsze zabiera ze sobą suchy lód oraz wkłady chodzące po to, aby w chwili zagrożenia można było awaryjnie obniżyć temperaturę. Transport w temperaturach kontrolowanych jest wyjątkowy wrażliwy, dlatego, mimo że jeszcze taka sytuacja jeszcze nie miała miejsca dla własnego psychicznego komfortu kierowca zabiera ze sobą pakiet awaryjny.

Rejestratory temperatur wykorzystywane są w transporcie specjalistycznym – „transport specjalistyczny

6 Continue Reading →

Transport dedykowany wina

Pisaliśmy już na temat transportu wina i widać jest po serwisach społecznościowych, że jest spore zainteresowanie tym tematem. Postanowiliśmy napisać więcej. Podobno statystyczny Polak w ciągu roku wypija 3 litry wina. Przyzwyczailiśmy się do tego, że wino jest w każdym sklepie wiec chętnie po nie sięgamy przy różnych okazjach. Nie muszą być jakieś szczególne okoliczności takie jak imieniny czy urodziny. Niektórzy delektują się bukietem smaku i aromatu wieczorem w zaciszu domowego ogniska a inni, jeżeli sytuacja na to pozwala wypijają kieliszek wina do obiadu. Mało, kto jednak zastanawia się nad tym jak długą drogę musi przebyć wino zanim go kupimy.

Gdy wino opuszcza piwnicę lub klimatyzowane pomieszczenie magazynu, w którym jest przechowywane odbywa podróż na miejsce przeznaczenia. Niekiedy transport od do odbywa się bezpośrednio, jako transport dedykowany, czyli taki, który nie trafia do magazynów hurtowni, pośredników. Partia wina została zamówiona, więc transport wina odbywa się bezpośrednio do odbiorcy. Są to najczęściej wina markowe, które zajmują eksponowane miejsce na półkach sklepów zajmujących się tylko sprzedażą wina. Wino średniej klasy kupowane w sklepach przebywa dłuższą drogę poprzez pośredników i magazyny hurtowni lub jest rozlewane w kraju docelowym. Mimo to dbałość, o jakość trunku jest sprawą priorytetową, ponieważ wino jest trunkiem chimerycznym i potrafi zmienić swój smak i barwę w zależności od warunków transportu i przechowywania. Specjaliści zalecają nawet, aby po zakupie wina poleżało w naszym domu przez parę dni. Wino powinno odpocząć, aby pozbyć się „szoku butelkowego” Szoku, który jest wynikiem transportu w trakcie, którego wino jest potrząsane, mieszane a więc wzburzone trafia na nasz stół.

Szok butelkowyAby się przekonać czy mam rację wystarczy w domu przeprowadzić prosty test. Należy przygotować dwa takie same kieliszki wina. Do jednego kieliszka ustawionego w pozycji stającej nalewamy wino z pewnej wysokości. Do drugiego kieliszka nalewamy wino w pozycji półleżącej, czyli kieliszek musi być przechylony, aby można było spokojnie i powoli trunek wlać do kieliszka. Następnie próbujemy, jaki jest smak wina w jednym i drugim kieliszku i z pewnością się okaże, że w kieliszku, w którym wino było nalewane spokojnie smak jest inny. Czasami bardziej wyrazisty i mniej cierpki. Dzieje się tak, ponieważ na smak wina wpływa nie tylko temperatura i warunki transportu, ale również powietrze. Nalewając wino powoli bez wzburzenia dajemy czas na to, aby wino mogło odetchnąć. Bardzo często dochodzi do takiej sytuacji, że po otwarciu butelki wina ostatni kieliszek smakuje najlepiej. Dzieje się tak, dlatego że wino w butelce miało czas a by odetchnąć to jedno. Po drugie, miało czas na to, aby się rozgrzać, ponieważ najczęściej przechowujemy wino w lodówce.
Szok butelkowy o którym była mowa jest wynikiem długiego transportu wina który podróżuje do miejsca przeznaczenia 3 a nawet 4 tysiące kilometrów. Przed podaniem na stół wino powinno się uspokoić, czyli być przechowywane w pozycji leżącej. Najczęściej jest jednak tak, że po zakupie wina stawiamy butelkę w szafce lub lodówce.

Transport dedykowanyTransport dedykowany

Odpowiadając na liczne maile dotyczące transportu wina należy wyjaśnić, że nie zajmujemy się transportem wina w dużych ilościach. Wykonujemy transport specjalistyczny dla firm, czyli taki, który zapewnia odpowiednie warunki zgodne z specyfikacją. Transport dedykowany odbywa się od wytwórni do punktu docelowego. Transportem, który zapewnia odpowiednią temperaturę i najczęściej jest to markowe wino, z którym należy obchodzić się bardzo delikatnie. Zwłaszcza, gdy transport dedykowany odbywa się latem, kiedy temperatura powietrza osiągać może +35oC. Tak wysoka temperatura może stwarzać realne zagrożenia dla wina, które przy nieodpowiednich warunkach może ulec przegrzaniu. Aby nie dopuścić do takiej sytuacji dysponujemy powierzchnią bagażową, w której mamy możliwość utrzymania stałej temperatury. Transport wina w temperaturze ponad + 24ºC może doprowadzić do jego przegrzania a to skutkuje zawsze zmianą smaku i barwy.

1023 Continue Reading →