 Transport lotniczy rozwija się dynamicznie. Coraz więcej żywności transportowane jest drogą lotniczą, ponieważ większość świeżych produktów spożywczych wymaga szybkiego transportu. Drogą napowietrzną jest szybko i bezpiecznie. Firma OCS od wielu lat realizuje transport lotniczy do Japonii, USA, Kanady i wielu innych Państw. Rosnąca popularność na rynku międzynarodowym produktów świeżych w przypadku naszej działalności oznacza większy wolumen towarów w transporcie lotniczym.
Transport lotniczy rozwija się dynamicznie. Coraz więcej żywności transportowane jest drogą lotniczą, ponieważ większość świeżych produktów spożywczych wymaga szybkiego transportu. Drogą napowietrzną jest szybko i bezpiecznie. Firma OCS od wielu lat realizuje transport lotniczy do Japonii, USA, Kanady i wielu innych Państw. Rosnąca popularność na rynku międzynarodowym produktów świeżych w przypadku naszej działalności oznacza większy wolumen towarów w transporcie lotniczym.
Niestety wraz ze wzrastającym popytem na rynku międzynarodowym Polskiej żywności wzrastają również straty wynikające z niewłaściwego transportu. Transport żywności wymaga specjalnych środków transportu i opakowań, dzięki którym będzie możliwe utrzymanie odpowiedniej temperatury. Produkty te muszą być transportowane drogą napowietrzną w odpowiedniej temperaturze, a co za tym idzie należy zapewnić w takim transporcie odpowiednie i sprawdzone opakowania. Mleczne produkty takie jak jogurt, kefir, śmietana i ser potrzebują temperatury między 2°C do 8°C a czas ich transportu powinien wynosić do 48 h. Jak widać, nie jest łatwo sprostać powyższym wymaganiom. Orientacyjna wartość strat występujących w transporcie według europejskich danych szacowana jest na co najmniej 1,0% do 1,5% wartości produkcji. Czynniki, które wpływają na wielkość szkód to niewłaściwe opakowania do żywności, niewłaściwy poziom temperatury oraz narażenie ładunku na niekorzystny wpływ czynników atmosferycznych nie tylko podczas transportu, ale również w trakcie przechowywania.
 Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 18 sierpnia 2004 roku dokładnie reguluje warunki transportu produktów mlecznych. Są to produkty, które muszą być przechowywane i transportowane w warunkach zimnego łańcucha dostaw. Nie można ich przechowywać w temperaturze pokojowej. Ady dostarczyć ser i przetwory mleczne do Japonii należy wykazać się odpowiednią logistyką. Tylko firmy z odpowiednim bagażem doświadczenia są w stanie sprostać powyższym wymaganiom. Temperatura podstawowa do przechowywania i transportu mleka pasteryzowanego, twarogów, śmietany, masła i margaryny wynosi od +4°C do +6°C. Sera żółtego i jogurtów od +8°C do +10°C. Sera wędzonego od +10°C do +14°C Powyższe temperatury muszą być zachowane w całym łańcuchu dostaw, aby można by było stwierdzić, że dany produkt jest świeży.
Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 18 sierpnia 2004 roku dokładnie reguluje warunki transportu produktów mlecznych. Są to produkty, które muszą być przechowywane i transportowane w warunkach zimnego łańcucha dostaw. Nie można ich przechowywać w temperaturze pokojowej. Ady dostarczyć ser i przetwory mleczne do Japonii należy wykazać się odpowiednią logistyką. Tylko firmy z odpowiednim bagażem doświadczenia są w stanie sprostać powyższym wymaganiom. Temperatura podstawowa do przechowywania i transportu mleka pasteryzowanego, twarogów, śmietany, masła i margaryny wynosi od +4°C do +6°C. Sera żółtego i jogurtów od +8°C do +10°C. Sera wędzonego od +10°C do +14°C Powyższe temperatury muszą być zachowane w całym łańcuchu dostaw, aby można by było stwierdzić, że dany produkt jest świeży.
Przerwanie zimnego łańcucha dostaw jest przyczyną zjawiska, w którym pomimo zachowania terminu przydatności do spożycia artykułów spożywczych następuje ich zepsucie. W trakcie transportu np. sera do Japonii muszą być zachowane odpowiednie warunki, ponieważ każde odstępstwa od wymagań powodują, że gdy trafią one na sklepowe półki, ich trwałość i przydatność do spożycia będzie bardzo krótka lub po prostu produkt już nie będzie nadawał się do spożycie lub dalszego przetwórstwa
Zimny łańcuch dostaw

Pierwsze problemy, jakie się pojawiają podczas realizacji zimnego łańcucha dostaw mleka, serów i przetworów są bardzo często spowodowane niefrasobliwością przewoźnika. Takim przykładem może być załadunek przetworów mlecznych na samochód, który nie został przygotowany do takiego transportu. Aby zachować odpowiednią temperaturę, przestrzeń załadunkowa musi być odpowiednio schłodzona, zanim nastąpi załadunek. Jest to szczególnie ważne w okresie letnim, gdzie nawet nocą temperatura jest powyżej stanu krytycznego. Tak samo opakowania, do których jest pakowana żywność i przetwory mleczne muszą być wewnątrz schłodzone. Już przed zapakowaniem żywności musi być w opakowaniach odpowiednia temperatura, ponieważ produkty mleczne w tym sery są bardzo wrażliwe na wszelkie zmiany temperatury. Łańcuch chłodniczy to całokształt działań, związanych z utrzymaniem prawidłowej temperatury produktów od chwili wytworzenia, aż do momentu jego spożycia. Zachowanie odpowiedniej temperatury na poszczególnych ogniwach zimnego łańcucha ma zapewnić bezpieczeństwo bakteriobójcze surowca i wyrobów gotowych. Zapobiec zmianom smaku, zapachu oraz ich konsystencji.
Transport lotniczy żywności
W transporcie lotniczym żywności używane są dwa serwisy temperaturowe:
– serwis aktywny
– serwis pasywny
 Serwis aktywny charakteryzuje się używaniem do transportu żywności kontenerów, które posiadają własny agregat chłodniczy utrzymujący odpowiednią temperaturę. Taki transport jest stosunkowo drogi, nie każdą firmę stać na takie rozwiązania. Kontenery izotermiczne różnią się rodzajem chłodziwa, źródłem zasilania oraz zakresem temperatur, w których może być transportowana żywność.
Serwis aktywny charakteryzuje się używaniem do transportu żywności kontenerów, które posiadają własny agregat chłodniczy utrzymujący odpowiednią temperaturę. Taki transport jest stosunkowo drogi, nie każdą firmę stać na takie rozwiązania. Kontenery izotermiczne różnią się rodzajem chłodziwa, źródłem zasilania oraz zakresem temperatur, w których może być transportowana żywność.
Serwis pasywny jest stosunkowo tańszy, ale zwiększa możliwość powstawania strat, jakie można odnotować przy zbyt dużym natężeniu ruchu na lotnisku. Zbyt długie przechowywania opakowań z żywnością w nieodpowiednich warunkach (w hali przeładunkowej) może doprowadzić do katastrofy. Firma zajmująca się transportem lotniczym żywności musi wziąć to pod uwagę. Opakowania, w których są transportowane sery oraz inne przetwory muszą posiadać odpowiednie chłodziwo takie jak żele chłodzące lub suchy lód, który jest potrzebny do utrzymania odpowiedniej temperatury. Firma transportowa posiadająca doświadczenie potrafi pokonać i te trudności.


 Transport żywności to jedno z wyzwań logistycznych, jakie musi pokonać firma OCS, aby dostarczać świeżą lub mrożoną żywność. W przypadku żywności mrożonej należy zachować zimny łańcuch dostaw. Od producenta do magazynu hurtowni lub magazynu sklepowego. Zachowanie zimnego łańcucha dostaw jest priorytet, ponieważ rozmrożona żywność nie nadaje się do ponownego zamrożenia i konsumpcji. Zimny łańcuch chłodniczy musi być zachowany na każdym etapie dostaw. W przypadku żywności transportowanej w stanie świeżym liczy się szybkość. Im szybciej świeża żywność trafi na sklepowe półki tym lepie. Transport świeżej żywność musi obywać się szybko i z uwzględnieniem wielu wymagań legislacyjnych dotyczących jego jakości.
Transport żywności to jedno z wyzwań logistycznych, jakie musi pokonać firma OCS, aby dostarczać świeżą lub mrożoną żywność. W przypadku żywności mrożonej należy zachować zimny łańcuch dostaw. Od producenta do magazynu hurtowni lub magazynu sklepowego. Zachowanie zimnego łańcucha dostaw jest priorytet, ponieważ rozmrożona żywność nie nadaje się do ponownego zamrożenia i konsumpcji. Zimny łańcuch chłodniczy musi być zachowany na każdym etapie dostaw. W przypadku żywności transportowanej w stanie świeżym liczy się szybkość. Im szybciej świeża żywność trafi na sklepowe półki tym lepie. Transport świeżej żywność musi obywać się szybko i z uwzględnieniem wielu wymagań legislacyjnych dotyczących jego jakości.
 
			 
			 
			 
			 Dwutlenek węgla do transportu pozyskiwany jest z suchego lodu, który w skomplikowanym procesie produkcyjnym jest wykonany z ciekłego dwutlenku węgla. Po jego zestaleniu uzyskiwany jest suchy lód pod postacią granulatu, bloków oraz plastrów suchego lodu. W procesie sublimacji, zamianie suchego lodu w gaz uzyskiwana jest bardzo duża ilość dwutlenku węgla. Dwutlenek węgla wypełnia całe opakowanie, w którym są przewożone produkty spożywcze, mięso, ryby lub przetwory. Zastąpienie tlenu w opakowaniach do transportu żywności dwutlenkiem węgla wydłużania okresu przydatności do spożycia. Dzięki zmienionej atmosferze można transportować wyroby mięsne i nie tylko na dalsze odległości bez konieczności ich zamrażania. Na sklepowe półki trafiają wówczas świeże produkty, ponieważ brak tlenu to brak procesów rozkładu. Najważniejszym i używanym od wielu lat składnikiem mieszanin gazowych jest dwutlenek węgla. Dwutlenek węgla wykazuje właściwości bakteriostatyczne i jest najbardziej efektywny w hamowaniu rozwoju tlenowej mikroflory zepsucia.
Dwutlenek węgla do transportu pozyskiwany jest z suchego lodu, który w skomplikowanym procesie produkcyjnym jest wykonany z ciekłego dwutlenku węgla. Po jego zestaleniu uzyskiwany jest suchy lód pod postacią granulatu, bloków oraz plastrów suchego lodu. W procesie sublimacji, zamianie suchego lodu w gaz uzyskiwana jest bardzo duża ilość dwutlenku węgla. Dwutlenek węgla wypełnia całe opakowanie, w którym są przewożone produkty spożywcze, mięso, ryby lub przetwory. Zastąpienie tlenu w opakowaniach do transportu żywności dwutlenkiem węgla wydłużania okresu przydatności do spożycia. Dzięki zmienionej atmosferze można transportować wyroby mięsne i nie tylko na dalsze odległości bez konieczności ich zamrażania. Na sklepowe półki trafiają wówczas świeże produkty, ponieważ brak tlenu to brak procesów rozkładu. Najważniejszym i używanym od wielu lat składnikiem mieszanin gazowych jest dwutlenek węgla. Dwutlenek węgla wykazuje właściwości bakteriostatyczne i jest najbardziej efektywny w hamowaniu rozwoju tlenowej mikroflory zepsucia. Obecnie obserwuje się gwałtowny rozwój nowych technik w dziedzinie pakowania i konserwowania artykułów żywnościowych. Ze względu na zmiany w podejściu do odżywania przez konsumentów należało zmienić nie tylko przechowywanie produktów, ale również transport. Wiadomo nie od dziś, że transport artykułów spożywczych w nieodpowiednich warunkach generuje straty. Co roku marnuje się niesamowite ilości produktów spożywczych, które to straty wynikają z nieodpowiednich warunków transportu oraz przechowywania. Aby tego uniknąć poszczególne partie mięsa i przetworów pakowane są w pojedyncze opakowania, w których panuje modyfikowana atmosfera. Do modyfikacji atmosfery w poszczególnych opakowaniach używa się gazu: azotu, dwutlenku węgla i tlenu oraz tlenku azotu i węgla, dwutlenku siarki lub innych gazów. Azot jest gazem obojętnym w stosunku do żywności. Słabo rozpuszczalny w wodzie oraz w tłuszczach. Charakteryzuje się stosunkowo niską aktywnością antybakteryjną lub jej brakiem. W mieszaninach gazowych do modyfikacji atmosfery unika się obecności tlenu, chociaż jest on potrzebny w ograniczonych ilościach jedynie do gazowego pakowania mięsa dla utrzymania jego naturalnej barwy. Tlenu używa się również w opakowaniach do owoców i warzyw, aby po zapakowaniu nie powstrzymać całkowicie ich procesów oddechowych. Oczywiście tlenu jest stosunkowo niewiele.
Obecnie obserwuje się gwałtowny rozwój nowych technik w dziedzinie pakowania i konserwowania artykułów żywnościowych. Ze względu na zmiany w podejściu do odżywania przez konsumentów należało zmienić nie tylko przechowywanie produktów, ale również transport. Wiadomo nie od dziś, że transport artykułów spożywczych w nieodpowiednich warunkach generuje straty. Co roku marnuje się niesamowite ilości produktów spożywczych, które to straty wynikają z nieodpowiednich warunków transportu oraz przechowywania. Aby tego uniknąć poszczególne partie mięsa i przetworów pakowane są w pojedyncze opakowania, w których panuje modyfikowana atmosfera. Do modyfikacji atmosfery w poszczególnych opakowaniach używa się gazu: azotu, dwutlenku węgla i tlenu oraz tlenku azotu i węgla, dwutlenku siarki lub innych gazów. Azot jest gazem obojętnym w stosunku do żywności. Słabo rozpuszczalny w wodzie oraz w tłuszczach. Charakteryzuje się stosunkowo niską aktywnością antybakteryjną lub jej brakiem. W mieszaninach gazowych do modyfikacji atmosfery unika się obecności tlenu, chociaż jest on potrzebny w ograniczonych ilościach jedynie do gazowego pakowania mięsa dla utrzymania jego naturalnej barwy. Tlenu używa się również w opakowaniach do owoców i warzyw, aby po zapakowaniu nie powstrzymać całkowicie ich procesów oddechowych. Oczywiście tlenu jest stosunkowo niewiele. Mięso świeże powinno być przechowywane w temperaturze od 0°C do 2°C. Mięso wędzone oraz sery w temperaturze 1°C do 3°C Owoce takie jak jabłka w temperaturze 4°C do 6°C, a pomidory w temperaturze 5°C do 10°C. To, co może zaskoczyć większość konsumentów pieczywo w środowisku gazowym, pizza oraz produkty suche mogą być przechowywane w temperaturze pokojowej. Pakowanie gazowe nie jest modą a koniecznością dlatego też w Europie większość dużych firm, które pieką pieczywo stosują pakowanie gazowe. W szczególności pakowane jest pieczywo krojone, bułki, a nawet ciasta. Pieczywo pakowane w modyfikowanej atmosferze zachowuje bardzo długo swoją świeżość, tym samym odnotowuje się pomału coraz mniejsze straty w tej branży. Niektórzy dostawcy żywności rozpoczęli już pakowanie w zmiennym środowisku gazowym sałatek, sera oraz gotowych dań, które po dostarczeniu ich do domu można szybko podgrzać i zjeść bez konieczności ich rozmrażania.
Mięso świeże powinno być przechowywane w temperaturze od 0°C do 2°C. Mięso wędzone oraz sery w temperaturze 1°C do 3°C Owoce takie jak jabłka w temperaturze 4°C do 6°C, a pomidory w temperaturze 5°C do 10°C. To, co może zaskoczyć większość konsumentów pieczywo w środowisku gazowym, pizza oraz produkty suche mogą być przechowywane w temperaturze pokojowej. Pakowanie gazowe nie jest modą a koniecznością dlatego też w Europie większość dużych firm, które pieką pieczywo stosują pakowanie gazowe. W szczególności pakowane jest pieczywo krojone, bułki, a nawet ciasta. Pieczywo pakowane w modyfikowanej atmosferze zachowuje bardzo długo swoją świeżość, tym samym odnotowuje się pomału coraz mniejsze straty w tej branży. Niektórzy dostawcy żywności rozpoczęli już pakowanie w zmiennym środowisku gazowym sałatek, sera oraz gotowych dań, które po dostarczeniu ich do domu można szybko podgrzać i zjeść bez konieczności ich rozmrażania.
 Transport do Poznania przesyłek firmowych firma OCS wykonuje bardzo często. Można nawet powiedzieć że jesteśmy tak częstymi gośćmi w Poznaniu że zadomowiliśmy się w tym mieście na dobre. Trasę do Poznania i z powrotem pokonujemy drogą A 2 pokonując około 310 km w ciągu 3,5 godziny. Dopiero na miejscu dojeżdżając do firm musimy pokonać liczne przeszkody. Korki roboty drogowe itp. Czyli tak jak wszyscy. Bardzo często jest tak że jeden samochód jedzie do jednej firmy w Poznaniu z przesyłkami a drugi do innej. Spotykamy się czasami w drodze powrotnej aby coś zjeść na trasie.
Transport do Poznania przesyłek firmowych firma OCS wykonuje bardzo często. Można nawet powiedzieć że jesteśmy tak częstymi gośćmi w Poznaniu że zadomowiliśmy się w tym mieście na dobre. Trasę do Poznania i z powrotem pokonujemy drogą A 2 pokonując około 310 km w ciągu 3,5 godziny. Dopiero na miejscu dojeżdżając do firm musimy pokonać liczne przeszkody. Korki roboty drogowe itp. Czyli tak jak wszyscy. Bardzo często jest tak że jeden samochód jedzie do jednej firmy w Poznaniu z przesyłkami a drugi do innej. Spotykamy się czasami w drodze powrotnej aby coś zjeść na trasie.
 
			 
			 
			

 W procesie dojrzewania ważnym czynnikiem jest oddychanie. Nie ma tutaj żadnej pomyłki. Owoce po zerwaniu oddychają dojrzewając w skrzyniach. W normalnych warunkach przechowywania ilość pochłanianego tlenu równa się ilości wydalanego dwutlenku węgla. Już dawno stwierdzono że przy ograniczeniu dopływu tlenu do owoców spowolniony zostaje proces dojrzewania i ich starzenia się. Nasze babcie wiedząc o tym na zimę zawijały owoce w gazetę aby ograniczyć dopływ tlenu który przyczynia się do gnicia owoców i warzyw. Dla powstrzymania starzenia się owoców pomocna jest również temperatura.
W procesie dojrzewania ważnym czynnikiem jest oddychanie. Nie ma tutaj żadnej pomyłki. Owoce po zerwaniu oddychają dojrzewając w skrzyniach. W normalnych warunkach przechowywania ilość pochłanianego tlenu równa się ilości wydalanego dwutlenku węgla. Już dawno stwierdzono że przy ograniczeniu dopływu tlenu do owoców spowolniony zostaje proces dojrzewania i ich starzenia się. Nasze babcie wiedząc o tym na zimę zawijały owoce w gazetę aby ograniczyć dopływ tlenu który przyczynia się do gnicia owoców i warzyw. Dla powstrzymania starzenia się owoców pomocna jest również temperatura. Transport brzoskwiń odbywa się również w suchym lodzie. Nie tylko w stanie głębokiego zamrożenia na co pozwala suchy lód, który posiada temperaturę -78 °C. Transport świeżych brzoskwiń odbywa się w otoczce zimnego dwutlenku węgla który jest wynikiem sublimacji suchego lodu. Suchy lód składa się z zestalonego dwutlenku węgla w procesie ściskania i rozprężania. W kontakcie z cieplejszym podłożem, powietrzem przekształca się ponownie z ciała stałego w gaz CO2. Tak jak już wspominaliśmy na samym początku dwutlenek węgla powstrzymuje proces dojrzewania dzięki czemu owoce trafiają w stanie świeżym do każdego domu. Oczywiście w ten sam sposób transportowane i przechowywane są również inne owoce. Doskonałym przykładem jest
Transport brzoskwiń odbywa się również w suchym lodzie. Nie tylko w stanie głębokiego zamrożenia na co pozwala suchy lód, który posiada temperaturę -78 °C. Transport świeżych brzoskwiń odbywa się w otoczce zimnego dwutlenku węgla który jest wynikiem sublimacji suchego lodu. Suchy lód składa się z zestalonego dwutlenku węgla w procesie ściskania i rozprężania. W kontakcie z cieplejszym podłożem, powietrzem przekształca się ponownie z ciała stałego w gaz CO2. Tak jak już wspominaliśmy na samym początku dwutlenek węgla powstrzymuje proces dojrzewania dzięki czemu owoce trafiają w stanie świeżym do każdego domu. Oczywiście w ten sam sposób transportowane i przechowywane są również inne owoce. Doskonałym przykładem jest 

 Krew w stanie zamrożenia do -20 °C lub w stanie głębokiego zamrożenia do -78 °C jest dostarczana do laboratorium w USA w celu przeprowadzenia badań specjalistycznych. Krew transportowana jest w suchym lodzie z zastosowaniem odpowiednich opakowań dzięki którym stan zamrożenia jest utrzymywany. Otrzymując z jednostki medycznej zlecenie należy poddać opakowanie walidacji, aby dokładnie określić ile czynnika chłodzącego należy użyć. Transport krwi w suchym lodzie realizowany jest z punktu odbioru krwi do laboratorium. Opakowania do transportu krwi w suchym lodzie jakimi dysponuje firma OCS spełniają wymogi IATA (Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Lotniczych). Obsługa działu przesyłek medycznych zapewnia pełną obsługę od odebrania przesyłki do odprawy celnej włącznie. Uwalnia firmy od uciążliwszego i czasochłonnego kontaktowania się z dostawcami opakowań, żelów chłodzących, suchego lodu oraz firmami transportowymi i samego transportu. Firma OCS zapewnia kompleksowe rozwiązania dla jednostek medycznych.
Krew w stanie zamrożenia do -20 °C lub w stanie głębokiego zamrożenia do -78 °C jest dostarczana do laboratorium w USA w celu przeprowadzenia badań specjalistycznych. Krew transportowana jest w suchym lodzie z zastosowaniem odpowiednich opakowań dzięki którym stan zamrożenia jest utrzymywany. Otrzymując z jednostki medycznej zlecenie należy poddać opakowanie walidacji, aby dokładnie określić ile czynnika chłodzącego należy użyć. Transport krwi w suchym lodzie realizowany jest z punktu odbioru krwi do laboratorium. Opakowania do transportu krwi w suchym lodzie jakimi dysponuje firma OCS spełniają wymogi IATA (Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Lotniczych). Obsługa działu przesyłek medycznych zapewnia pełną obsługę od odebrania przesyłki do odprawy celnej włącznie. Uwalnia firmy od uciążliwszego i czasochłonnego kontaktowania się z dostawcami opakowań, żelów chłodzących, suchego lodu oraz firmami transportowymi i samego transportu. Firma OCS zapewnia kompleksowe rozwiązania dla jednostek medycznych.



 Żaden przewoźnik nie wyrazi zgody na to aby przesyłka z krwią w suchym lodzie znalazła się w luku bagażowym razem z zwierzętami. W momencie rozszczelnienia opakowania do transportu krwi w suchym lodzie zacznie się wydobywać dwutlenek węgla który może spowodować uduszenie się naszych kochanych pupili. Jak widać nie jest to takie proste.
Żaden przewoźnik nie wyrazi zgody na to aby przesyłka z krwią w suchym lodzie znalazła się w luku bagażowym razem z zwierzętami. W momencie rozszczelnienia opakowania do transportu krwi w suchym lodzie zacznie się wydobywać dwutlenek węgla który może spowodować uduszenie się naszych kochanych pupili. Jak widać nie jest to takie proste. 
 Transport door to door to szybkie dostawy realizowane dla jednej firmy z pominięciem innych dostaw. Jest to transport dedykowany dla wykonania tylko jednego zadania lub dostaw dla jednej firmy z większą liczbą odbiorców. Transport door-to-door, czyli od drzwi do drzwi a w więc przy większej liczbie przesyłek dla jednej tylko firmy pracownicy dostarczają przesyłki do wszystkich odbiorców w ciągu jednego zadania. Z pewnością wielu przedsiębiorców zdaje sobie sprawę, ile kłopotu mogą przysporzyć niektóre towary, a w szczególności ich dostarczenie z jednego miejsca na drugie. Są to w większości ładunki drobnicowe które są podatne na uszkodzenie lub zniszczenie. Takie towary najczęściej są pakowane w pojedyncze paczki z naklejką która wskazuje na to że nie można ich rzucać, przemieszczać itp. Firmy które nie mogą sobie pozwolić na stratę dobrej marki rezygnują z typowych dostaw kurierskich które w rzeczy samej są realizowane dla większej liczby przesyłek w jednym czasie do wielu odbiorców. W transporcie kurierskim wszystko się może wydarzyć dlatego firmy wybierają inne rozwiązania swoich dostaw. Transport door to door to rozwiązanie szyte na miarę.
Transport door to door to szybkie dostawy realizowane dla jednej firmy z pominięciem innych dostaw. Jest to transport dedykowany dla wykonania tylko jednego zadania lub dostaw dla jednej firmy z większą liczbą odbiorców. Transport door-to-door, czyli od drzwi do drzwi a w więc przy większej liczbie przesyłek dla jednej tylko firmy pracownicy dostarczają przesyłki do wszystkich odbiorców w ciągu jednego zadania. Z pewnością wielu przedsiębiorców zdaje sobie sprawę, ile kłopotu mogą przysporzyć niektóre towary, a w szczególności ich dostarczenie z jednego miejsca na drugie. Są to w większości ładunki drobnicowe które są podatne na uszkodzenie lub zniszczenie. Takie towary najczęściej są pakowane w pojedyncze paczki z naklejką która wskazuje na to że nie można ich rzucać, przemieszczać itp. Firmy które nie mogą sobie pozwolić na stratę dobrej marki rezygnują z typowych dostaw kurierskich które w rzeczy samej są realizowane dla większej liczby przesyłek w jednym czasie do wielu odbiorców. W transporcie kurierskim wszystko się może wydarzyć dlatego firmy wybierają inne rozwiązania swoich dostaw. Transport door to door to rozwiązanie szyte na miarę. 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 Transport dedykowany door-to-door to nazwa określająca dostawy od drzwi do drzwi. Firma zamawiająca taką usługę dostarcza nam swoje przesyłki lub odbieramy je bezpośrednio od firmy. Po załadunku przesyłek są one natychmiast dostarczane do odbiorcy. Głównym wyróżnikiem transportu dedykowanego jest to, że odbywa się bez jakichkolwiek przeładunków czy też do-ładunków. Przesyłka od nadawcy (czyli firmy) trafia bezpośrednio do odbiorcy a w przypadku większej liczby przesyłek trafiają one do wielu odbiorców wprost pod drzwi. Wobec tego, odpowiedni samochód wraz z pracownikiem jest przeznaczony tylko i wyłącznie dla wykonania tego zadania, nawet w przypadku dostarczenia tylko jednej przesyłki.
Transport dedykowany door-to-door to nazwa określająca dostawy od drzwi do drzwi. Firma zamawiająca taką usługę dostarcza nam swoje przesyłki lub odbieramy je bezpośrednio od firmy. Po załadunku przesyłek są one natychmiast dostarczane do odbiorcy. Głównym wyróżnikiem transportu dedykowanego jest to, że odbywa się bez jakichkolwiek przeładunków czy też do-ładunków. Przesyłka od nadawcy (czyli firmy) trafia bezpośrednio do odbiorcy a w przypadku większej liczby przesyłek trafiają one do wielu odbiorców wprost pod drzwi. Wobec tego, odpowiedni samochód wraz z pracownikiem jest przeznaczony tylko i wyłącznie dla wykonania tego zadania, nawet w przypadku dostarczenia tylko jednej przesyłki. 
			 
			 
			 
			 
			 
			
 Zimny łańcuch dostaw (ang. cold chain) jest to nieprzerwana kontrola parametrów temperatury na wszystkich etapach transportu farmaceutyków. Od dostawcy (producenta) do hurtowni a później do końcowego etapu dystrybucji – apteki. Jest to kontrolowana temperatura w procesie dystrybucji od produkcji poprzez sprzedaż. Zimny łańcuch chłodniczy musi być również zachowany podczas magazynowania w hurtowni lub przechowywania w aptece. Dlatego też w aptece są wydzielone działy leków które są przechowywane w kontrolowanej temperaturze. Farmaceutyki przechowywane są w temperaturze od 2 °C do 8 °C po to aby nie utraciły swoich właściwości leczniczych. Dystrybucja w zimnym łańcuchu dostaw oraz przechowywanie leków jest podyktowane troską o zdrowie pacjenta.
Zimny łańcuch dostaw (ang. cold chain) jest to nieprzerwana kontrola parametrów temperatury na wszystkich etapach transportu farmaceutyków. Od dostawcy (producenta) do hurtowni a później do końcowego etapu dystrybucji – apteki. Jest to kontrolowana temperatura w procesie dystrybucji od produkcji poprzez sprzedaż. Zimny łańcuch chłodniczy musi być również zachowany podczas magazynowania w hurtowni lub przechowywania w aptece. Dlatego też w aptece są wydzielone działy leków które są przechowywane w kontrolowanej temperaturze. Farmaceutyki przechowywane są w temperaturze od 2 °C do 8 °C po to aby nie utraciły swoich właściwości leczniczych. Dystrybucja w zimnym łańcuchu dostaw oraz przechowywanie leków jest podyktowane troską o zdrowie pacjenta.
 Transport farmaceutyczny  Cold Chain Solutions jest jednym z najważniejszych elementów logistycznych całego procesu dystrybucyjnego. O ile w podczas ich przechowywania w wydzielonych działach magazynowych łatwo jest zapewnić i monitorować parametry środowiskowe, o tyle podczas transportu nie jest to takie proste. Oczywiście firmy transportowe takie jak OCS mają do dyspozycji odpowiednie narzędzia aby zachować optymalną temperaturę podczas transportu leków w zimnym łańcuchu dostaw. Dysponując odpowiednimi kontenerami, opakowaniami oraz samochodami które posiadają elektroniczny system nadzoru łatwiej jest zapewnić optymalne warunki farmaceutykom.
Transport farmaceutyczny  Cold Chain Solutions jest jednym z najważniejszych elementów logistycznych całego procesu dystrybucyjnego. O ile w podczas ich przechowywania w wydzielonych działach magazynowych łatwo jest zapewnić i monitorować parametry środowiskowe, o tyle podczas transportu nie jest to takie proste. Oczywiście firmy transportowe takie jak OCS mają do dyspozycji odpowiednie narzędzia aby zachować optymalną temperaturę podczas transportu leków w zimnym łańcuchu dostaw. Dysponując odpowiednimi kontenerami, opakowaniami oraz samochodami które posiadają elektroniczny system nadzoru łatwiej jest zapewnić optymalne warunki farmaceutykom. Należy przypomnieć że firmy transportowe realizujące transport leków w zimnym łańcuchu chłodniczym muszą posiadać środki transportu zgodne z wymaganiami GDP oraz wytycznymi WHO. GDP (ang. Good Distribution Practice), jest to zbiór zasad, których stosowanie w procesie dystrybucji farmaceutyków gwarantuje jego jakość i niezmienność. Firmy transportowe zajmujące się transportem w zimnym łańcuchy dostaw muszą posiadać odpowiednie urządzenia które utrzymują specyficzny mikroklimat podczas całego procesu dostaw. Aby zapewnić odpowiednie warunki farmaceutykom przeprowadza się badania rozkładu temperatury oraz, wilgotności w całej przestrzeni załadunkowej.
Należy przypomnieć że firmy transportowe realizujące transport leków w zimnym łańcuchu chłodniczym muszą posiadać środki transportu zgodne z wymaganiami GDP oraz wytycznymi WHO. GDP (ang. Good Distribution Practice), jest to zbiór zasad, których stosowanie w procesie dystrybucji farmaceutyków gwarantuje jego jakość i niezmienność. Firmy transportowe zajmujące się transportem w zimnym łańcuchy dostaw muszą posiadać odpowiednie urządzenia które utrzymują specyficzny mikroklimat podczas całego procesu dostaw. Aby zapewnić odpowiednie warunki farmaceutykom przeprowadza się badania rozkładu temperatury oraz, wilgotności w całej przestrzeni załadunkowej.

 Specjalistyczny transport jest to przewóz nietypowego ładunku w nietypowych warunkach ustalonych przez nadawcę. Transport specjalistyczny odbywa się zawsze na innych zasadach i w innych warunkach niż standardowa procedura przesyłek dla firm. Jest to najczęściej kontrolowana temperatura która musi być utrzymywana już na taśmie produkcyjne a później w całym cyklu dystrybucyjnym.
Specjalistyczny transport jest to przewóz nietypowego ładunku w nietypowych warunkach ustalonych przez nadawcę. Transport specjalistyczny odbywa się zawsze na innych zasadach i w innych warunkach niż standardowa procedura przesyłek dla firm. Jest to najczęściej kontrolowana temperatura która musi być utrzymywana już na taśmie produkcyjne a później w całym cyklu dystrybucyjnym. Transport specjalistyczny nie może się odbyć bez fachowej wiedzy pracowników i wdrożenia zaawansowanych technologicznie środków. Specjalistyczne samochody spełniające odpowiednie normy, opakowania, kontenery, które są cały czas dostępne na magazynie oraz wyspecjalizowana załoga może sprostać nawet najtrudniejszym zadaniom. W transporcie specjalistycznym liczy się jakość obsługi od odebrania przesyłki do dostarczenia na miejsce. W całym procesie dystrybucji musi być zachowana kontrolowana temperatura nad którą czuwa elektroniczny system nadzoru.
Transport specjalistyczny nie może się odbyć bez fachowej wiedzy pracowników i wdrożenia zaawansowanych technologicznie środków. Specjalistyczne samochody spełniające odpowiednie normy, opakowania, kontenery, które są cały czas dostępne na magazynie oraz wyspecjalizowana załoga może sprostać nawet najtrudniejszym zadaniom. W transporcie specjalistycznym liczy się jakość obsługi od odebrania przesyłki do dostarczenia na miejsce. W całym procesie dystrybucji musi być zachowana kontrolowana temperatura nad którą czuwa elektroniczny system nadzoru.  Transport towarów schłodzonych lub zamrożonych polega na przewozie materiałów, przy których konieczna jest stała kontrola temperatury ładunku. Jest to również transport specjalistyczny towarów schłodzonych w którym należy utrzymać kontrolowaną temperaturę nawet w przydatku transportu produktów które są przewożone w stanie głębokiego zamrożenia. W związku z tym takiego rodzaju ładunek transportowany jest samochodami typu chłodnia, izotermach lub w specjalistycznych kontenerach. Przy większej ilości przesyłek również w wagonach kolejowych które są wyposażone w agregat chłodniczy. Firmy transportowe bardzo często wykorzystują również do chłodzenia produktów nowoczesne rozwiązania, takie jak suchy lód bądź w przepadku produktów schłodzonych specjalny żel chłodzący. Do transportu specjalistycznego towarów schłodzonych potrzebne są odpowiednie samochody którymi dysponuje firma OCS. Samochody posiadają s
Transport towarów schłodzonych lub zamrożonych polega na przewozie materiałów, przy których konieczna jest stała kontrola temperatury ładunku. Jest to również transport specjalistyczny towarów schłodzonych w którym należy utrzymać kontrolowaną temperaturę nawet w przydatku transportu produktów które są przewożone w stanie głębokiego zamrożenia. W związku z tym takiego rodzaju ładunek transportowany jest samochodami typu chłodnia, izotermach lub w specjalistycznych kontenerach. Przy większej ilości przesyłek również w wagonach kolejowych które są wyposażone w agregat chłodniczy. Firmy transportowe bardzo często wykorzystują również do chłodzenia produktów nowoczesne rozwiązania, takie jak suchy lód bądź w przepadku produktów schłodzonych specjalny żel chłodzący. Do transportu specjalistycznego towarów schłodzonych potrzebne są odpowiednie samochody którymi dysponuje firma OCS. Samochody posiadają s W przypadku transportu produktów schłodzonych lub w stanie głębokiego zamrożenia nie można dopuścić do żadnych zmian temperatury która ma wpływ na jakość przewożonego towaru. Należy zauważyć że transport spożywczy również odbywa się w warunkach głębokiego zamrożenia po to aby nie utracić walorów smakowych i konsumpcyjnych. Transport mięsa odbywa się w stanie zamrożonym lub głębokiego zamrożenia. Utrzymaniem zimnego łańcucha dostaw zajmuje się również transport specjalistyczny. Zimny łańcuch dostaw rozpoczyna się już w momencie zamrożenia produktu poprzez cały proces dystrybucji.
W przypadku transportu produktów schłodzonych lub w stanie głębokiego zamrożenia nie można dopuścić do żadnych zmian temperatury która ma wpływ na jakość przewożonego towaru. Należy zauważyć że transport spożywczy również odbywa się w warunkach głębokiego zamrożenia po to aby nie utracić walorów smakowych i konsumpcyjnych. Transport mięsa odbywa się w stanie zamrożonym lub głębokiego zamrożenia. Utrzymaniem zimnego łańcucha dostaw zajmuje się również transport specjalistyczny. Zimny łańcuch dostaw rozpoczyna się już w momencie zamrożenia produktu poprzez cały proces dystrybucji.  Wykorzystanie specjalistycznych samochodów. Urządzeń zintegrowanych z systemem informatycznym, które pozwalają na rejestrację i monitoring temperatury w trakcie całego procesu dystrybucji gwarantuje bezpieczeństwo produktów leczniczych przed szkodliwym wpływem warunków zewnętrznych. Nadzór nad temperaturą odbywa się w czasie rzeczywistym co daje możliwość natychmiastowej reakcji na zmiany temperatury. W przypadku transportu szczepionek lub leków umieszczane są rejestratory temperatury wewnątrz opakowania aby mieć pewność że w trakcie transportu została zachowana określona w specyfikacji temperatura. Firma zamawiająca transport specjalistyczny otrzymuje wydruk z całego przebiegu transportu.
Wykorzystanie specjalistycznych samochodów. Urządzeń zintegrowanych z systemem informatycznym, które pozwalają na rejestrację i monitoring temperatury w trakcie całego procesu dystrybucji gwarantuje bezpieczeństwo produktów leczniczych przed szkodliwym wpływem warunków zewnętrznych. Nadzór nad temperaturą odbywa się w czasie rzeczywistym co daje możliwość natychmiastowej reakcji na zmiany temperatury. W przypadku transportu szczepionek lub leków umieszczane są rejestratory temperatury wewnątrz opakowania aby mieć pewność że w trakcie transportu została zachowana określona w specyfikacji temperatura. Firma zamawiająca transport specjalistyczny otrzymuje wydruk z całego przebiegu transportu.