Zawód kuriera rozwinął się w naszym kraju i nie tylko wraz z wzrostem zakupów dokonywanych w internecie. W latach 90-tych okazało się, że masz rodzimy potentat dostarczający paczki Poczta Polska nie jest w stanie dostarczać przesyłek na czas, dlatego też bardzo szybko tą lukę wypełniły firmy kurierskie, które przejęły większość dostarczanych przesyłek. Niestety Poczta Polska jak do tej pory nie potrafi nadążyć ze zmianami rynkowymi, dlatego prywatne firmy kurierskie urosły w siłę stając się w naszym kraju potentatami przesyłek kurierskich. Niestety grzechem głównym Poczty Polskiej jest to, że jak do tej pory nie posiada zadowalającej oferty skierowanej do małych firm prowadzących internetowy biznes. Ceny przesyłek są dość znaczne a mobilności prywatnych firm kurierskich jak do tej pory jest o niebo lepsza niż Poczty Polskiej.
Dzień powszedni kuriera
Kurier rozpoczyna pracę o ustalonym czasie i może to być godzina Szósta lub nieco później. W firmie OCS kurier nie ma ustalonego czasu podjęcia pracy, ponieważ prowadząc przesyłki medyczne i farmaceutyczne należy liczyć się z tym, że dosyć często pracę rozpoczyna się nawet o godzinie 5.00. Zależy to w głównej mierze od tego gdzie, do jakiego miasta mają trafić przesyłki kurierskie. Czy są one skierowane do zwyczajowego Kowalskiego czy mają trafić do firmy? Praca kuriera nie jest łatwa, ponieważ ciągły kontakt z ludźmi jest stresujący. Kurier pracuje pod presją czasu. Ciągłe pojawiające się korki w każdym niemal mieści oraz inne techniczne czasami problemy potrafią doprowadzić każdego do frustracji. Praca kuriera nie jest z pewnością dla ludzi słabych i łatwo poddających się stresowi. To przede wszystkim ciężka praca fizyczna, idealna dla ludzi zorganizowanych i zarazem elastycznych. Jest idealną pracą dla osób, które lubią jeździć samochodem, często na długie trasy i pracować z ludźmi. Z pewnością nie jest to praca dla malkontentów, ponieważ każdy kurier jest wizytówką danej firmy.
To właśnie kurier jest ogniwem łączącym nadawcę i odbiorcę przesyłki, który musi wykazać pełen profesjonalizm, rzetelność oraz zaangażowanie.
Konieczność codziennego dotarcia do wielu firm oraz domów prywatnych, wbrew pozorom nie jest łatwa. Firmowe przesyłki kurierskie muszą dotrzeć bez względu na utrudnienia i pogodę. Swoją pracę kurier musi wykonać bez względu na warunki drogowe, dlatego zdolność adaptacji do sytuacji, która pojawia się nagle jest kluczowa w codziennej pracy kuriera. W przypadku, kiedy kurierowi nie uda się dostarczyć przesyłek kurierskich na czas z pewnością nie będzie to mile widziane nie tylko prze odbiorcę, ale również właściciela firmy kurierskiej. W obecnych czasach liczy się rzetelność. Zleceniodawca musi mieć pewność, że przesyłki kurierskie dotrą o wyznaczonym czasie. W przypadku przesyłek medycznych lub farmaceutycznych nie ma mowy o opróżnieniach.
Niezależnie od aury i pory roku kurierzy pokonują korki, przemierzają kilometry i spieszą się, aby dotrzeć na czas. Odebrać bądź doręczyć przesyłkę pod wskazany adres. Praca kuriera wymaga umiejętności sprostania nietypowym wyzwaniom i dobrej sprawności fizycznej.
Tydzień pracy kuriera może przebiegać tradycyjnie od poniedziałku do piątku, ale jeśli zachodzi taka potrzeba (a w firmie OCS często tak jest) kurierzy rozwożą paczki również w weekendy. Kurierzy rozwożą dziennie od 50 – 100 paczek dla odbiorców indywidualnych. Większość przesyłek w firmie OCS stanowią jednak gwarantowane firmowe przesyłki. Jest ich o wiele więcej niż dla odbiorców indywidualnych. Nawet trudno jest powiedzieć ile ich faktycznie jest tym bardziej, że często zdarza się, że zawożąc przesyłki do firmy odbierane są następne, które mają trafić do innego miasta. Takie przesyłki należy na miejscu pogrupować, aby trafiły do miejsca docelowego razem z innymi. Prowadząc transport dedykowany kurier firmy OCS musi się liczyć z tym, że zaraz po odebraniu zlecenia będzie musiał wyruszyć w trasę, aby odebrać przesyłkę priorytetową i zawieść jeszcze tego samego dnia do miejsca przeznaczenia. Często zdarza się, że przesyłka dedykowana ma trafić do innego kraju, więc w tym przypadku jedzie dwóch kierowców.
Niestety pomimo ciężkiej pracy i codziennej konieczności wykazania się zawód kuriera nie spotyka się ze zbyt dużym uznaniem społecznym. Bardzo często odbiorcy narzekają na zbyt późne dostarczanie paczek oraz małą elastyczność firmy kurierskiej.







Transport ślimaków do Francji to nie jedyny hit eksportowy naszych hodowców. Ślimaki z hodowli trafiają również do Japonii i USA. Ostatnio sporo jest informacji na temat ślimaków eksportowanych z Polski do Francji. Transport ślimaka do Francji przeszkadza francuskim hodowcom. Problem polega na tym, że nasze rodzime mięczaki są o wiele tańsze niż te, które są hodowane we Francji. Hodowcy ślimaków narzekają na to, że ślimaki pochodzące z Polskich ferm hodowlanych zalewają ich rynek, dlatego opłacalność hodowli drastycznie spada. Mimo głosów sprzeciwy eksport Polskich ślimaków do Francji wzrasta z roku na rok, co przekłada się na cenę ślimaków podawanych w restauracjach. Jeszcze nie tak dawno ślimaki w Francuskich restauracjach były rarytasem a obecnie można kupić tuzin za parę EURO.
Żabie udka oraz ślimaki na stałe wpisały się do kart menu jako luksusowa przystawka podawana w francuskich restauracjach. Najbardziej znanym w Francji jest ślimak po burgundzku – symbol francuskiej kuchni. Ślimaki po burgundzku to tradycyjne danie regionalne w Burgundii. Ślimak po Burgundzku to ugotowane mięso ślimaka podanego z masłem czosnkowym i drobno posiekaną natką pietruszki. Skorupka ślimaka jest faszerowana, układana w brytfance, a następnie pieczona w temperaturze 180 stopni w piekarniku przez 15 minut. Obecnie eksportowane są gotowe dania z ślimaków w stanie głębokiego zamrożenia na specjalnych tackach, które po rozmrożeniu i pogrzaniu są gotowe do spożycia. Transport ślimaków w postaci gotowych dań jest realizowany drogą lotniczą i po przyjęciu zamówienia przez firmę OCS następuje jeszcze tego samego dnia. Eksport ślimaka do Francji w stanie hibernacji realizowany jest w opakowaniach lub workach siatkowych. Eksport gotowych dań z ślimaka realizowana jest w opakowaniach firmowych.


Transport drogowy mięsa do kebaba realizujemy samochodami typu chłodnia w temperaturze od -18 °C do – 22 °C lub w stanie głębokiego zamrożenia do temperatury – 78 °C. Transport w stanie głębokiego zamrożenia odbywa się w suchym lodzie. Suchy lód jest nie tylko chłodziwem, który używany jest w opakowaniach. Sublimując (przekształcając się w dwutlenek węgla) tworzy dodatkową zimną barierę, która zabezpiecza żywność przed psuciem się ( odcina dostęp tlenu do mięsa ). Żywność głęboko mrożona bardzo długo utrzymują swoją świeżość oraz walory smakowe. Realizujemy transport gotowych walców kebaba o ciężarze od 10-ciu do 80-ciu kilogramów. Walce kebabów powstają z płatów mięsa, przekładanych warstwą mięsa mielonego, szatkowanego lub filetowanego z przyprawami. Surowe mięso nabijane jest się na rurę uklepywane i ściskane a następnie poddawane jest szybkiemu zamrożeniu do – 18 °C. Im szybciej mięso kebaba zostanie zamrożone tym dłużej utrzymuje swoją świeżość. Walce kebaba przed zamrożeniem opakowywane jest w folię, dlatego wyglądem przypomina kokon. Mięso do kebaba jest pakowane w kartony lub w przypadku transportu w suchym lodzie w odpowiednie opakowania izotermiczne i zasypywane jest zamrożonym dwutlenkiem węgla. Przed wykonaniem zlecenia należy dokładnie obliczyć ile suchego lodu będzie potrzeba na całą trasę. Mając na uwadze sublimację suchego lodu do każdego opakowania musi trafić odpowiednio wyważona porcja zamrożonego dwutlenku węgla. Ponieważ transport w suchym lodzie jest specjalizacją firmy OCS wykwalifikowany personel jest w stanie wyliczyć straty powstałe podczas sublimacji w trakcie świadczonej us



Transport mięsa mielonego, szatkowanego lub filetowanego oraz wyrobów jest dopuszczalny po spełnieniu następujących warunków:
Transport ślimaków do Japonii odbywa się w kontrolowanej temperaturze w opakowaniach firmowych lub takich, które są dostosowane do tego typu transportu. Realizując transport krajowy jak i międzynarodowy ślimaków zapewniamy również odpowiednie opakowania. Mogą to być zarówno opakowania do transportu w stanie głębokiego zamrożenia do – 85°C lub zamrożonym od -15°C do – 20°C. Firma OCS dysponuje również opakowaniami do transportu w kontrolowanej temperaturze w zakresie +2 °C +8 °C lub +15 °C + 25 °C. Opakowania do transportu ślimaków są bardzo ważne w przypadku transportu żywych ślimaków lub w stanie hibernacji.
Transport ślimaków do Japonii, który realizuje firma OCS odbywa się drogą lotniczą. Zapewniamy zleceniodawcy pełną obsługę, czyli: transport ślimaków z fermy na lotnisko, odprawę celną z dokumentacją. W przypadku transportu w suchym lodzie zapewniamy odpowiednie opakowania, które spełniają wymogi dla transportu materiałów niebezpiecznych IATA. Suchy lód, który jest używany w opakowaniach, jako chłodziwo uważane jest za materiał niebezpieczny ze względu na to, że składa się dwutlenku węgla a nie wody. Zamrożony dwutlenek węgla sublimuje w kontakcie z cieplejszym powietrzem lub podłożem zamieniając się ponownie w bezwonny i bezbarwny gaz, który może sprawiać zagrożenie podczas lotu. Opakowania do transportu ślimaków w suchym lodzie muszą spełniać odpowiednie wymogi dla bezpieczeństwa lotu. Muszą wytrzymywać zmiany ciśnienia oraz ich konstrukcja powinna być wytrzymała na zgniecenia i uszkodzenia mechaniczne. Transport lotniczy ślimaków do Japonii może odbywać się bez suchego lodu z zastosowaniem żelpaków oraz innych materiałów chłodzących, którymi dysponujemy. Specjalistyczne opakowania do transportu ślimaków, jakimi dysponuje OCS zapewniają kontrolowaną temperaturę do 190 godzin. Transport ślimaków w kontrolowanej temperaturze jest podstawą dla zachowania ich świeżości, co jest bardzo ważne w przypadku tak wymagającego konsumenta kraju kwitnącej wiśni.
Transport ślimaków do punktu skupu odbywa się w kontrolowanej temperaturze. Przestrzeń ładowni musi być izolowana, gdy transport odbywa się na znaczne odległości. Temperatura kontrolowana jest ustalana w zależności od tego czy są to żywe ślimaki lub w stanie hibernacji. W innych warunkach odbywa się transport ślimaków żywych, mrożonych czy wędzonych w zależności od długości trasy. W niektórych przypadkach, gdy odległość od farmy ślimaków do punktu skupu jest mała transport może się odbywać nawet pod plandeką w odpowiednich koszach lub workach. Przewóz ślimaków bez agregatu chłodniczego realizowany jest przy sprzyjających warunkach pogodowych. Hodowla ślimaków w Polsce rozwija się dosyć dynamicznie, dlatego z roku na rok realizujemy coraz więcej zamówień transportowych. Możliwości produkcyjne polskich ferm ślimaka według różnych szacunków wynoszą 600 – 800 ton rocznie niemniej jednak z roku na rok możliwości produkcyjne rosną. Ponad 90 % ślimaków trafia na eksport do takich krajów jak Francja, Włochy, Niemiec, USA, Australia, Belgia i Japonia. Możliwości produkcyjne i eksportowe wzrastają, ponieważ z ślimaków można wykorzystać praktycznie wszystko. Wykorzystywane są zarówno muszle ślimaków jak i ich jajeczka. Z jajek ślimaka wytwarzany jest biały kawior i eksportowany jest na Wschód. Biały kawior ślimaka zdobywa coraz większe zaufanie u konsumentów. Coraz większą popularnością cieszą się również lekarstwa na bazie śluzu ślimaka.
Międzynarodowy transport ślimaków odbywa się najczęściej w opakowaniach firmowych, które utrzymują odpowiednią wilgotność i temperaturę. Transport ślimaków do Unii Europejskiej odbywa się poprzez transport drogowy niemniej jednak realizujemy również szybkie zamówienia, które odbywają się drogą lotniczą. Takim przykładem może być transport ślimaków do Japonii, który odbywa się droga lotniczą. Japonia coraz chętniej korzysta z naszych rodzimych ferm, ponieważ nasi hodowcy utrzymują tak zwaną czystość ekologiczną. Nie można się dziwić coraz większej popularności ślimaków, ponieważ są one cennym źródłem pożywienia dla człowieka. W Japonii są przysmakiem spożywamy bardzo często. Kompozycja białka, tłuszczów jest tu bardzo korzystna, a mięso jest bardzo smaczne. Ponoć Francuzi rocznie zjadają nawet 30 tysięcy ton ślimaków. Ślimaki jadalne pochodzą obecnie z hodowli i nie są to winniczki tak bardzo popularne w naszym kraju. Ślimaki jadalne hodowane w Polsce to przede wszystkim dwa gatunki pochodzące z północnej Afryki:
Transport jaki realizujemy dla ferm ślimaków to nie tylko mięso. Coraz większym zainteresowaniem cieszy się śluz ślimaków. Odbiorcami śluzu są głównie duże laboratoria oraz koncerny kosmetyczne i farmaceutyczne. Pozyskiwanie śluzu ze ślimaków nie powoduje uszkodzenia ciała ślimaków, dlatego dla właścicieli ferm stanowi dodatkowe i istotne źródło dochodów. Z śluzu ślimaków wytwarzane są maści oraz kremy hipoalergiczne. Śluz ślimaka zawiera: alantoinę; kolagen; elastynę; antybiotyki oraz witaminy A, C, E. Śluz ślimaka jest rewelacyjny w przypadku uszkodzeń naskórka i pomaga się jej zregenerować w niespotykanie szybkim tempie. Śluz znalazł także zastosowanie w usuwaniu blizn po oparzeniach, zwalczaniu trądziku, czyraków, rozstępów, brodawek, grzybic oraz ukąszeń po insektach.
Transport międzynarodowy do Litwy wykonywany jest przez firmę OCS za pośrednictwem samochodów o małym lub średnim tonażu. Z uwagi na to ze Litwa jest krajem należącym do wspólnoty Unii Europejskiej równie często realizujemy transport przesyłek z wykorzystaniem samochodów o większym tonażu w tym i przesyłek paletowych. O większym tonażu i to nie tylko z polski, ale dowolnego kraju Unii Europejskiej do Litwy. Przejmujemy zlecenia Państwa ładunków całopojazdowych we wszystkich krajach europejskich niezależnie od lokalizacji przedsiębiorstwa. Przyjęcie zlecenia dla krajów Unii Europejskiej oznacza również bardzo często realizację transportu łączonego, lotniczego z drogowym. Mniejszymi samochodami o ładowności do 850 kilogramów realizujemy przesyłki ekspresowe do Litwy. Są to samochody do przesyłek kurierskich lub też typu chłodnia do transportu w kontrolowanej temperaturze. Transport międzynarodowy do Litwy samochodami typu chłodnia to najczęściej przesyłki typu mrożonki lub też żywność zarówno w stanie głębokiego zamrożenia jak również w kontrolowanej temperaturze w zakresie: +2 °C +8 °C oraz +15 °C + 25 °C. Przekazując zlecenie firmie OCS podmiot gospodarczy nie misi się martwić o opakowania, ponieważ współpracując międzynarodową firmą produkującą opakowania jesteśmy w stanie zagwarantować odpowiednie dla danej grupy towarów.







Transport kontenerowy drogą morską jest jak już wspomniałem najtańszą formą transportu niemniej jednak firmy korzystające z takich możliwości muszą dowieść na miejsce swoje przesyłki lub skorzystać z przewoźnika, który zapewni transport łączony. Drogowy z transportem morskim. W transporcie kontenerowym drogą morską wyróżnić należy dwie możliwości.






Leki „pierwszej pomocy” mimo wszystko należy chronić przed wilgocią, dlatego też łazienka nie jest dla nich odpowiednim miejscem. Nie jest ważne czy akurat te leki są przechowywane w opakowaniach lub tak zwanych listkach czy też blistrach. Owszem blistry są na tyle szczelne, że wilgoć nie będzie się dostawała do środka niemniej jednak, jeżeli opakowanie przy ciągłym użyciu zostanie lekko uszkodzone to zaczerpniemy trochę wilgoci. To samo dotyczy kapsułek lub zakręcanych plastykowych opakowań. Przy otwieraniu wilgoć dostaje się do środka. Niektóre większe opakowania zawierają saszetki, których zadaniem jest pochłanianie wilgoci. Aby zabezpieczyć tabletki przed wilgocią nie można takiej saszetki pochłaniające wilgoć wyrzucać do kosza a pozostawić w opakowaniu do ostatniej tabletki.
Zasady przechowywania produktów leczniczych to jedno a informacje zawarte na ulotce są również ważne jak ich przechowywanie. Dlaczego? Pisaliśmy wcześniej, namawialiśmy, aby pomóc naszym rodzicom, wytłumaczyć im pewne zasady przechowywania leków. Mamy następną prośbę, która dotyczy wszystkich. Nie tylko naszych rodziców lub dziadków. Nie wyrzucajcie ulotki, która znajduje się w opakowaniu. Każde opakowanie leków posiada ulotkę, w której znajdują się bardzo ważne informacje. Informacje dotyczące stosowania, przechowania i wielu innych. Są one bardzo ważne dla osoby zażywającej dany lek, ale również dla osób, które przyjadą z interwencją do chorego, który potrzebuje pomocy. Nikomu tego nie życzymy niemniej jednak w momencie potrzeby ratownik z pewnością zapyta, jakie leki dana osoba zażywała. Informacje zawarte w ulotce nie tylko pomogą na podjęcie odpowiednich działań, ale również w niektórych sytuacjach mogą uratować życie. Zespół ratowników medycznych wiedząc, jakie pacjent zażywa leki podejmie stosowne działania w zależności od objawów i sytuacji w celu ratowania życia. W przypadku, gdy okaże się, że należy pacjenta przewieść do szpitala informacje o zażywanych lekach zostaną już odnotowane. Takie informacje są pomocne, gdy pacjent zostanie przywieziony do szpitala w stanie krytycznym. Następnym bardzo ważnym tematem jest skład leków.
Wspominając o właściwym przechowywaniu leków. Temperaturze przechowywania i negatywnych skutkach szybkich zmiana temperatury dla przykładu można podać jak powinniśmy przechowywać insulinę. Ogólna zasada przechowywania insuliny mówi, iż powinna być ona przechowywana w lodówce w temperaturze od 2 do 7 °C. Zakres temperatur od 2 do 7 °C jest idealny, w szczególności, jeśli chcemy przechowywać insulinę przez długi czas. Zrozumiałe jest, że wstrzykiwanie zimnej insuliny nie należy do przyjemnych (jest bolesne) dlatego przed wykonaniem zastrzyku można ją wyjąć z lodówki aby się ogrzała. Wyjmując insulinę z lodówki należy pamiętać, że trzeba ją chronić przed promieniami słonecznymi. Przechowywanie insuliny w lodówce powinno być również właściwe, dlatego najkorzystniejsza wydaje się środkowa półka lodówki. Są również na rynku takie rodzaje insuliny, które można przechowywać w temperaturze pokojowej do 25 °C przez 28 dni.